فارکس چیست ؟ صفر تا صد ورود به بزرگترین بازار Forex-فارکس تکنیکال

پس از توافق برتون وودز در سال ۱۹۷۱ که نظام ارز شناور آزاد شد، ارزش ارز کشورهای مختلف تغییر کرد. البته بیشترین میزان و حجم تبادل جهت کسب سود از تفاضل قیمت خرید و فروش است. فعالیت در بازار های مالی میتواند منجر به از دست رفتن بخش یا تمامی سرمایه شما گردد. طبق اعلام برخی بروکر ها، بیش از 80 درصد معامله گران در این بازار شکست میخورند.

در واقع شما جهت معاملاتی نسبت به رشد قیمت یورو و افت قیمت دلار را دارید. به زبان دیگر در فارکس، یورو خریداری کردید و دلار فروختید. در نظر داشتید که قیمت پوند کاهش می‌یابد و دلار در فارکس افزایش پیدا می‌کند. در بازار فارکس واحدهای پولی جهان، واحدهایی مانند دلار آمریکا، یورو و…

اما این مورد نیز تا سال ۱۹۷۱ بیشتر دوام نداشت (به دلیل مواجه شدن آمریکا با کسری موازنه تجاری). پس از آن، بنابر شرایط خاص جهان قرار بر این شد که ارزها آزادانه در قبال یکدیگر مبادله شوند و قیمت یک ارز با توجه به عرضه و تقاضای بازار تعیین شود نه به واسطه سیاست دولت‌ها. شما میتوانید نرم افزار متاتریدر 5 را برای گوشی همراه خود، و یا لپتاپ خود با هر سیستم عاملی که هست دانلود کنید.

  • علاوه بر بانک‌های مرکزی، موسسات مالی و سرمایه‌گذاری و همچنین بانک‌های تجاری در بازار فارکس فعالیت می‌کنند و در این بازار به کسب سود میپردازند.
  • جفت ارزهایی مانند EUR/GBP و EUR/CHF و GPB/JPY و … که دلار آمریکا در آن نیست، اما حاصل برابری ارزهای بزرگ دنیا هستند، جفت ارز کراس نام گرفته‌اند.
  • در این بازار کالاهای خاصی مثل نفت، طلا، نقره، گندم، ذرت و… در قبال پول معامله می‌شوند.
  • کاربران دارای حساب، می‌توانند از این قابلیت استفاده و شارژ و برداشت خود را انجام دهند.

یکی از مزیت های بازار فارکس این است که شما در هر نقطه ای از جهان و تنها با یک گوشی موبایل هوشمند یا لپتاپی که به اینترنت دسترسی دارد می توانید بازار کار خود را رصد کنید. پلتفرم های متفاوتی برای معامله در این بازار از طرف بروکرهای مختلف ارائه شده است که متاتریدرچهار یکی از معروف ترین و کاراترین نرم افزارهای کار در این بازار است. برای کار در بازار فارکس هم مانند هر کسب و کار دیگری لازم است علاوه بر آشنایی با تاریخچه آن در مورد اصول اولیه و در عین حال اساسی و کاربردی این بازار هم اطلاعاتی کسب کنیم. اگر قصد ورود به این بازار را دارید لازم است که مطالب مربوط به مفاهیم پایه را به دقت مطالعه و تمرین کنید و بعد از تسلط بر این اصطلاحات و کابرد آن است که دروازه های فعالیت در این بازار برای ما گشوده می شود. مثال بالا نشان می‌دهد که بازار فارکس چقدر گسترده است و تقریباً تمامی مردم دنیا در این بازار مشارکت دارند! مشارکت اکثر مردم صرفاً جهت رفع نیاز برای داشتن یک ارز خارجی است تا بتوانند یک کالای خارجی را وارد کنند و یا به مسافرت بروند.

چه کالاهایی را می توان در بازار فیوچر معامله کرد؟

فرض کنید امروز سهام اپل را با قیمت 120 دلار خریداری کنیم. ما مالک اپل نیستم و فقط روی نماد این شرکت معامله انجام می دهید و صاحب هیچ سهمی در این شرکت نیستیم. • مهمترین مجله خبری فارکس تکنیکال مزیت قراردادهای فیوچر این است که شما قادرید در پایین آمدن قیمت کالا سود بدست آورید. اما می توانید قراردادی ببندید و در آن، 1000 گونی گندم به فروش برسانید.

بنابراین ، اگر کاربر برنامه ناخواسته ای پیدا کند ، شرکت می تواند آن را پس بگیرد. شفافیت هزینه کیفیت اصلی است که تامین کنندگان باید دنبال کنند زیرا برخی از شرکت ها هزینه های اضافی و هزینه هایی را تحمیل می کنند که می تواند نتایج کلیدی را کاهش دهد. بنابراین مطمئن شوید که در توافق نامه کاربر خود چاپ خوبی داشته اید. اجرای سفارش محدود و دستور توقف را، نقدینگی بازار فارکس خیلی راحت تضمین مینماید. دستور توقف زیان تضمین خواهد کرد که یک وضعیت خاص به طور اتوماتیک با یک قیمت تخمینی تسویه شود با این هدف چنانچه حرکت بازار خلاف وضعیت سرمایه گذار باشد، زیان های بالقوه کاهش خواهد یافت.

نداشتن دانش لازم و عدم تسلط به موضوعات و مبانی فارکس قطعا شما را دچار مشکل خواهد کرد. به واحد اندازه گیری مقدار تغییری که در ضریب تبادل جفت ارز های مختلف به وجود می آید پیپ گفته می شود . در واقع پیپ واحد اندازه گیری میزان نوسانات بازار فارکس می باشد و به هر واحد جا به جایی قیمت در این بازار را یک پیپ می گویند .

پیش نیاز آموزش فارکس

جای تعجب ندارد که یورو دلار، بزرگترین و جذابترین جفت ارز دنیاست. زیرا که این جفت ارز بیانگر دو قطب اقتصاد دنیا یعنی اروپا و آمریکا بوده که به شدت جفت ارز مهمی در تمامی تاریخ بوده و هست و خواهد بود. اسپرد، به اختلاف دو عدد مربوط به قیمت خرید و قیمت فروش می گویند که بر روی تابلوی صرافی مشاهده می شود. ممکن است قصد معامله ی جفت ارزی را در بازار فارکس داشته باشید.

مهمترین و پرحجم ترین جفت ارزها

به‌این‌ترتیب هرشخص می‌توانست از آن پس معاملات خود را بدون محدودیت زمانی، تا هر زمانی که نیاز داشت نگه دارد. و هروقت دوست داشت و قیمت را مناسب دید قرار داد خود را تسویه کند و سود خود را بردارد. وقتی شما با لوریج یک معامله را باز می‌کنید، همان‌طور که توضیح دادیم میزان سود و ضرر شما به همان میزان در مانده‌حساب شما ضرب و تاثیر آن نیز به‌صورت لحظه‌ای در بالانس شما لحاظ خواهد شد. این نکته زمانی‌که شما در سود باشید مسئله خوبی به‌نظر می‌رسد. به عبارت دیگر، شما برای یک معامله ۱۰۰۰ دلاری فقط به ۱ دلار موجودی حساب نیاز دارید.

کانال‌های خنثی در یک محدوده افقی بین یک ناحیه حمایتی و مقاومتی حرکت می‌کنند. زمانی که قیمت به سمت بالا حرکت می‌کند و سپس برمی‌گردد، بالاترین نقطه قبل از برگشتِ قیمت، یک مقاومت است. در این نقطه فروشندگان بسیاری هستند که اجازه رشد بیشتر قیمت را نمی‌دهند.