فارکس چیست ؟ صفر تا صد بازار Forex-فارکس تکنیکال

سهام اپل سهام علی بابا، مایکروسافت، آمازون، فیس بوک، بنز، تسلا، آدیداس، پورشه، بنز و هر شرکت خارق العاده ای که در سرتاسر دنیا وجود دارد. اما آن معامله گر دیگر چاره ای ندارد و باید این ضرر را بپردازد. زیرا، این قرارداد دارای سررسید است و معاملات برطبق این سررسید تسویه می شوند. مثلا برای کشاورزان که سالها فعالیت داشته و طی یک شب، سیل یا طوفان تمام محصولی که می توانست به چند برابر بفروشد، از بین رفته است. یا کشاورزی که محصول پرتقال می کارد، با ورود کالای وارداتی، قیمت پرتقال کاهش یابد، باید چه کند؟ این باعث ضربه به اقتصاد می شود و انگیزه کشاورزان را از بین می برد.

  • هر لات برابر با 100 هزار واحد از ارز پایه می باشد که به منظور فراهم آوردن امکان مشارکت تمامی اقشار جامعه در بازار آن را به 100 واحد تقسیم کرده که معادل 0.01 لات و برابر با 1000 واحد است می باشد .
  • هر کس بر اساس پشت کار و کنجکاوی هایی که دارد، در این راه جلو خواهد رفت و پیشرفت هر کسی هم بستگی به جاه طلبی فرد دارد.
  • قطعا شما چنین ریسکی با سرمایه و خودروی خود نخواهید کرد.
  • معامله گران حرفه‌ای در بازار فارکس به دنبال همین تغییرات کوچک در نرخ تبادل هستند تا به‌وسیله آن بتوانند سود مناسبی از این بازار کسب کنند.

روند کار در معاملات بازار فارکس این گونه است که همزمان با خرید یک ارز، ارزی دیگر به فروش می‌رسد. به طور مثال در جفت ارز EUR/USD، شما زمانی اقدام به خرید می‌کنید که انتظار افزایش قیمت یورو در مقایسه با دلار را داشته باشید. همانطور که می دانیم بازار فارکس، بازار جفت ارز ها است و نوسانات این ارز ها بسته به واردات و صادرات آن کشور و تولید ناخالص آنها و… است. همچنین به دلیل ریسک بالایی که در آن وجود دارد و به منظور تحمیل حداقل ریسک و زیان به سرمایه گذاران تازه وارد ، نرم افزاری طراحی شده که به وسیله آن به شبیه سازیبازار بورس فارکسپرداخته شده است .

اثرات افزایش یا کاهش تورم

لذا بهترین زمان برای معامله‌گرانی که در ایران به انجام معامله می‌پردازند، حدودا از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب به وقت ایران است که از این لحاظ یک مزیت به حساب می‌آید. حجم نقدینگی از این جهت مهم است که معامله‌گران می‌توانند در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۵ روز از هفته(معاملات مجله خبری فارکس تکنیکال در روزهای شنبه تا دوشنبه تعطیل است.)، معاملات خود را باز و یا از آنها خارج شوند. همچنین بخاطر تعدد جفت ارزها و اتفاقات و تنش‌های روز در دنیای امروز، همواره مورد معامله مناسبی در بازار برای شما وجود خواهد داشت.

زمانی که موعد آن رسید، با قیمت پایین تر خریداری کرده و با قیمت بالاتر بفروشید. مثلا فرض کنید یک درصد از کل مبلغ را باید بعنوان بیعانه بگذارید. فرض کنید 100 بشکه خریداری کرده اید، اما برای بیعانه، تنها پول یک بشکه را پرداخت کرده اید.

چه کسانی در بازار فارکس معامله می‌کنند؟

سطح تخصص شما در تجارت فارکس هرچه باشد – مبتدی ، باتجربه یا باسابقه – نرم افزار اتوماسیون می تواند به موفقیت شما کمک کند. این بدان دلیل است که نرم افزار خودکار در نظر دارد تصمیمات تجاری شما را با استفاده از پارامترهایی که از قبل تعیین کرده اید یا تنظیماتی که از قبل نصب کرده اید ، غیر احساسی و سازگار کند. زمانی که شما احساس خوبی نسبت به پوند دارید، و احتمال این را می‌دهید که باز هم روند رو به رشدی داشته باشد، از روی دیگر دلار هم در فارکس رو به سقوط است. این یعنی اگر ما تساوی پوند به دلار را خریداری کنیم، سود کلانی خواهیم کرد.

جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن دومین ارز پرطرفدار دنیاست که یک طرف آن بزرگترین ارز دنیا یعنی دلار و طرف دیگر آن بزرگترین ارز آسیا و یکی از اقتصادهای برتر دنیا ایستاده است. این مسئله خیلی مهم هست که جفت ارز دلار به ین ژاپن، همانند یورو به دلار از نقدشوندگی فوق‌العاده و اسپرد بسیار کم بهره‌مند بوده و برای بسیاری از معامله‌گرانی که به دنبال معامله امن هستند، مناسب است. بطور مثال کاهش نرخ بیکاری یک رویداد مثبت اقتصادی است که در صورت ثبات سایر عوامل تاثیر گذار، موجب تقویت ارز آن کشور می‌شود. در چنین مواردی تحلیل گران بنیادی اقدام به خرید جفت ارزهایی می‌نمایند که ارز کشور مربوطه در آن به عنوان ارز پایه باشد. در این نوع از تحلیل، ارزش واقعی یا ذاتی جفت ارزها با توجه به شرایط اقتصادی به دست می‌آید و از این طریق قیمت آینده پیشبینی می‌شود. قبل از این‌که مراحل ورود به فارکس را توضیح دهیم باید روی مهم‌ترین پیش‌نیاز ورود به فارکس یعنی کسب دانش تخصصی تأکید کنیم.