فارکس چیست ؟ صفر تا صد بازار Forex-فارکس تکنیکال

بنابراین می‌تواند بهترین گزینه جهت شروع یادگیریبازار فارکسمحسوب گردد. برای تمامی معامله گران بازار فارکس دانستن مفهوم پیت و پیپت الزامی است. پس تا زمانی که با این اصطلاحات به شکل کامل آشنا نشده‌اید، بهتر است سمت معامله کردن در فارکس نروید چراکه بدون آگاهی از مفهوم این دو واژه، قادر به محاسبه میزان سود و ضرر خود نخواهید بود.

در این نرم افزار می توانید به بزرگترین دارایی های بازارهای مالی دسترسی داشته باشید. این دارایی ها شامل بازار فارکس، نفت، فلزات گران بها، شاخص های بورس بین المللی و هزاران دارایی دیگر هستند. سال 2009 را درنظر بگیرید که رکود بازارهای مالی در آن سال رخ داد. بعد از این رکود و بحران جهانی، به تصمیم بانگ مرکزی آمریکا، نرخ بهره در کمترین حد ممکن یعنی 0.25٪ نگه داشته شد. پس از این تصمیم گیری توسط دولت آمریکا، نرخ سایر ارزها و طلا در برابر دلار رشد کرد. مثلا ممکن است در بازار فارکس، به معامله طلا یا جفت ارز یورو/ دلار بپردازیم.

  • انجام مبادلات در بازار بورس فارکس به صورت 24 ساعته و بدون محدودیت می باشد .
  • مبادله می‌شوند و با توجه به تغییرات لحظه‌ای ارزش ارزهای گوناگون این بازار همواره درحال تغییر و به روز شدن است.
  • در جنگ میان خریداران و فروشندگان، قیمت به سمت فشردگی می‌رود والگو مثلثرا به وجود می‌آورد که غالباً با ولی نه همیشه در دسته‌بندی الگوهای ادامه‌دهنده در بازار فارکس قرار می‌گیرند.
  • زیرا، وقتی ارزی را در بازار فارکس می خواهید مبادله کنید، درواقع یک ارز را درمقابل ارز دیگر مقایسه می کنید.

اغلب بروکرها از این پلتفرم جهت انجام معاملات استفاده می‌نمایند. به طور معمول، پس از انجام ثبت نام و شارژ نمودن حساب در بروکرهایی که با ایرانیان کار می‌کنند، امکان مجله خبری فارکس تکنیکال انجام معامله برای شما فراهم می‌گردد. این در حالی است که بروکرهای بین‌المللی و به طور ویژه بروکرهای آمریکایی، شرایط خاصی را برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند.

جفت ارزهای غیر اصلی[ویرایش]

آشنایی با انواع پلتفرم­‌های معاملاتی و نحوه کار با آنها، همینطور آگاهی پیدا کردن از انواع حساب­های فارکس، از جمله موارد اساسی و الزامی هستند که برای شروع کار با فارکس نیاز دارید آنها را فرا بگیرید. یکی از جذاب ترین ویژگی‌های بازار فارکس برای معامله گران، ضریب اهرمی است. زمانی که شما برای انجام یک معامله پول کافی در اختیار نداشته باشید، اقدام به استفاده از ضریب اهرمی می‌نمایید. بطور کلی هزینه های معاملاتی در بازار فارکس بین کارگزاران مختلف، کاملاً متفاوت است و این شرکت‌ها برای حفظ و جذب مشتریان بیشتر، تمهیدات تخفیفی مختلفی در تمام موارد مذکور ارائه می‌دهند.

ده ماه پس از شروع جنگ اوکراین، تنش‌ها همچنان در حال افزایش است. مسکو، اوکراین را به حملات پهپادی در عمق خاک خود متهم می‌کند و روسیه نیز رگباری از موشک‌ها را به سمت اوکراین حواله می‌کند. در همین زمان، فعالیت‌های دیپلماتیک نیز در حال افزایش است که مهم‌ترین اخبار حول امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گردد. برای اطمینان از امن بودن شما و صندوق هایتان سعی کنید به نهادهای نظارتی که به کارگزار فارکس شما اجازه فعالیت می دهند نگاه کنید.

به این منظور همواره بازارهای مالی به عنوان یک راهکار مفید به افراد معرفی می‌شود. اکنون که با یک معامله ساده فارکس آشنا شده‌اید، بهتر می‌توانید در رابطه با سودآور بودن سرمایه‌گذاری و معامله در بازار فارکس تصمیم بگیرد و دریابید که سود فارکس چیست؟ به نمودار زیر نگاه کنید. این یکی از نمودارهایی است که در بازار فارکس با آن مواجه خواهید شد. اما پیش از بررسی اصطلاحات فارکس شما باید بدانید که در بازار فارکس به دنبال چه چیزی هستید؟ اگر معامله‌گر هستید، هدف شما از خرید و فروش ارز کسب سود از نوسانات قیمتی است. و وقتی‌که به اندازه کافی گران شد، همان ارز را می‌فروشید و سود می‌کنید. به طور مثال معاملات بازار سهام ایران در بازار سهام تهران انجام می‌شوند.

برای انجام معاملات پر سود در این بازار فقط کافیست که توانایی تحلیل مناسب از این بازار را داشته باشید و بدانید که قوی ترین ارز کدام است. ورود به فارکس و فعالیت در آن برای همه افراد ممکن است فقط باید در این زمینه به خوبی آموزش ببینید و یک بروکر معتبر را برای شروع معاملات خود در فارکس انتخاب کنید. در این نوشته مراحل ورود به فارکس را به صورت گام به گام بررسی کردیم تا شما بتوانید به راحتی با طی کردن این مراحل به سوددهی در این بازار دست پیدا کنید. در بعضی از بروکرها میزان حداقل سرمایه برای شارژ اولیه حساب وجود ندارد. بعضی بروکرهای دیگر با داشتن حساب میکرو فارکس، این امکان را فراهم کرده اند تا معامله گران بتوانند با سرمایه اولیه یک دلار در این بازار شرکت کنند.

استراتژی معاملاتی در بازار فارکس

در نهایت، هنگامیکه مجدد دارایی خود را به ارز اولیه (ارزی که معاملات را با آن شروع کرده بود)، میزان خالص دارایی وی افزایش یافته است. برای مثال، امکان دارد که فردی معاملات را با سرمایه‌ی 100 دلاری شروع کرده باشد و با گذشت زمان، دارایی وی به 110 دلار رسیده باشد. در شغل فارکس باید معاملاتی انجام داد که باعث افزایش سرمایه شود.

هر شمع می‌تواند نشان‌دهنده یک بازه زمانی مشخص مثلاً یک‌روزه، ۳۰ دقیقه و… باشد. ۳- زمانی که نیروهای عرضه و تقاضا تقریباً برابر باشند، قیمت در یک حرکت افقی به حرکت خود ادامه می‌دهد که به آن روند خنثی گفته می‌شود. Uptrend) از به هم وصل کردن چند نقطه حمایتی که آشکارا با چشم دیده می‌شود (دره) شکل می‌گیرد. به علت تغییر ساعت در بعضی از کشورها در فصول پاییز و زمستان، این ساعات باکمی تغییر در نیمه دوم سال مواجه خواهند شد. Sell) انجام می‌شود و بهترین قیمت لحظه‌ای موجود را برای شما فراهم می‌کند.