فارکس استراتژی بهترین استراتژی های معاملاتی بازار فارکس اکسپرت فارکس-فارکس تکنیکال

شما می توانید زمانی که سهم روند مشخصی را برای خود تعیین کرده و در حال رنج زدن و نوسان در یک محدوده مشخص می باشد، از نوسانهای آن با توجه به خطوط حمایتی و مقاومتی استفاده کرده و به سوددهی برسید. امروزه با رشد تکنولوژی و تبدیل شدن بازارهای مالی به یک روش محبوب کسب درآمد، معاملات در بازارهای مالی به خصوص ارزهای دیجیتال و فارکس توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. یکی از این بازارهای محبوب که در حال حاظر در رتبه بزرگ‌ترین بازار مالی قرار دارد، بازار جهانی فارکس است. فارکس در واقع بازاری است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند ارزهای بومی و مدرن را معامله کنند. البته همانطور که می‌دانید سرمایه گذاری در بازارهای مالی به خصوص فارکس نیازمند کسب مهارت و تجربه است و از آن مهم‌تر نیازمند یک استراتژی مفید و سودمند است. اگر در بازار فارکس یا کریپتو معامله می کنید، یاد گرفتن تحلیل تکنیکال به تنهایی کافی نیست و حتما باید به یک استراتژی موفق فارکس یا کریپتو مسلط باشید.

  • یک معامله حامل در واقع زمانی رخ می‌دهد که شما یک ارز با نرخ بهره بالا را در مقابل یک ارز با بهره پایین خریداری می‌کنید.
  • این استراتژی را مستقیما در مرورگر تست کرده و عملکرد آن را بررسی کنید.
  • قدرت ارزها به ما می گوید که به عنوان مثال EUR در حال ضعیف شدن و CAD در حال قوی شدن است پس اگر این دو را کنار هم بگذاریم ، یک EURCAD نزولی خوب خواهیم داشت.
  • حتی اگر یک معامله گر حرفه ای هستید، خواندن این کتاب می تواند سرعت معاملات شما را چند برابر کند.
  • شما می توانید هر جفت ارزی را معامله کنید، اما احتمالا به تنظیمات خاصی از اندیکاتور ها نیاز خواهید داشت.

مشکل استراتژی اینجاست که شاید مدت زمان زیادی منتظر ظاهر شدن یک الگو باشید که ممکن است 2 یا 3 ماه هم زمان بر باشد. در اینجا کندل های دوجی (کندل های بدون بدنه) در نظر گرفته نمی شوند. کندل نزولی با بدنه مجله خبری فارکس تکنیکال ی بزرگ، نشانگر این است که قیمت در هفته ی گذشته ریزش شدیدی را تجربه کرده است. زمانی که قیمت، خط نارنجی Trend Envelopes را به سمت بالا بشکند و در همان کندل، خط نارنجی نزولی، به خط آبی صعودی تبدیل شود.

معامله گران فارکس می توانند نقاط حمایت و مقاومت احتمالی را هنگامی که قیمت به خارج از باند بولینگر حرکت می کند، شناسایی کنند. زمانی که این اتفاق بیفتد، یا بازار از محدوده خود خارج می شود، یا حرکت موقتی خواهد بود و در نهایت قیمت به مسیری که از آن آمده باز خواهد گشت. باندها به معامله گران فارکس کمک می کنند تا نقاط ورود و خروج را برای معاملات خود ایجاد کنند و به عنوان راهنما برای قرار دادن توقف ها و محدودیت ها عمل می کنند. گاهی اوقات یک بازار از یک محدوده خارج می شود و برای شروع یک روند به زیر سطح حمایت یا بالاتر از مقاومت حرکت می کند. چگونه این اتفاق می افتد؟ زمانی که پشتیبانی از بین می‌رود و بازار به سمت پایین‌ترین سطح حرکت می‌کند، خریداران شروع به توقف می‌ نمایند.

در مورد مؤلفه نرخ بهره، بدون در نظر گرفتن روند، این موضوع ثابت می‌ماند، زیرا ، اگر ارز اول، نرخ بهره بالاتری در برابر ارز دوم داشته باشد، معامله‌گر همچنان از تفاوت نرخ بهره بین دو ارز سود دریافت می‌کند به عنوان مثال. پس از مشاهده نمونه ای از معاملات سوئینگ، لیست مزایا و معایب زیر را در نظر بگیرید تا مشخص کنید آیا این استراتژی معاملات فارکس با روش شما مطابقت دارد یا خیر. نمودار بالا یک تنظیم معاملات روزانه را با استفاده از میانگین متحرک ها نشان می دهد تا روندی را مشخص کند که در این مورد روند بلند مدت است زیرا قیمت بالاتر از خطوط میانگین متحرک (قرمز و سیاه) است.

نحوه تجارت فارکس در 4 مرحله

مباحثی بصورت تصویری برای آموزش فارکس، آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال بازارهای مالی و نحوه ورود به بازار فارکس نیز در این وبسایت گردآوری شده است. ما باور داریم که با آموزش صحیح، نظم و پشتکار هرکسی میتواند به اهداف مالی خود برسد. همانطور که در دوره استراتژی معاملاتی گفته شد(علاقه مندان می‌تونند جهت خرید استراتژی فارکس به لینک مذکور مراجعه کنند) یکی از دقیق ترین استراتژی های معاملاتی در بازارهای مالی استراتژی معامله گری روزانه است. به کمک این روش، معامله‌گران می‌توانند در روز چندین معامله را باز کنند. توجه داشته باشید که این استراتژی در واقع یک استراتژی ترید کوتاه مدت است و تمامی پوزیشن‌های آن در آخر روز بسته خواهند شد.

معنی اسپرد در فارکس چیست؟ (معرفی صفر تا صد اسپرد)

استراتژی ها بسیار معتدد هستند و استراتژی مناسب معامله گران است که با سبک معاملاتی آنها قابل تطبیق باشند. مهم ترین مزیت استراتژی فارکس بدون اندیکاتور این است که آنچه در نمودار ظاهر می شود نشان دهنده اتفاقات آینده است. بنابراین این تغییرات اطلاعات مهم و قابل توجهی در اختیار تریدرها و معامله گران قرار می دهند. در این نوع استراتژی با بررسی اطلاعات مهم گذشته چارت می توان به نتایج مهمی دست یافت. لازم به ذکر است مدت زمانی که جهت بررسی چارت صرف می شود ممکن است از ۱ ساعت تا چندین روز متوالی به طول بیانجامد. به طور کلی مزیت های این نوع استراتژی قابل اطمینان بودن، سهولت در اجرا، قابلیت ریسک پذیری و سود آوری می باشند.

آموزش رایگان

اگر استراتژی معاملاتی فارکس شما به خوبی مستدل و آزمایش شده باشد، می توانید مطمئن باشید که از یک سیستم معاملاتی فارکس با کیفیت بالا استفاده می نمایید که برای شما کار می کند. این اعتماد درونی، پیروی از قوانین استراتژی فارکس را برای شما آسان تر می نماید و بنابراین به حفظ نظم و انضباط مطلوب شما کمک می کند. یادتان باشد موقعیت معاملاتی صرفا زمانی رخ می دهد که بازار به یکی از ایستگاه ها برسد.

پرایس اکشن می تواند به عنوان یک تکنیک مستقل یا همراه با یک اندیکاتور استفاده شود. همچنین، گنجاندن رویدادهای اقتصادی به عنوان یک عامل تایید کننده، در بین معامله گران پرایس اکشن متداول است. چندین استراتژی دیگر وجود دارد که در حیطه پرایس اکشن که در بالا ذکر شد قرار می گیرند. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های معامله در بازار فارکس، شناسایی استراتژی مناسب است.