شناخت این 4 مرحله تغییر می تواند به شما در ایجاد عادات تجاری جدید کمک کند


یکی از دلایلی که ممکن است در ایجاد تغییرات در عادات معاملاتی با مشکل مواجه شوید این است که برای آنها آماده نیستید.

ممکن است فکر کنید که برای تغییر آماده هستید، اما به احتمال زیاد فقط توسط برنامه ریزان و مجلات جذابی که در فید اجتماعی خود می بینید، تحت فشار قرار می گیرید تا آنها را بسازید.

ایجاد موفقیت آمیز تغییرات مست،م نظم و انضباط و تکرار است و اگر فقط در مورد تغییر عادات خود دلسرد نباشید، به هیچ کدام نخواهید رسید. به همین دلیل است که اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید چقدر برای تغییرات آماده هستید.

چند دهه پیش، دو محقق معروف الکل، Carlo C. DiClemente و JO Prochaska، مدلی از تغییر را برای کمک به مشتریان در مشکلات اعتیادشان معرفی ،د.

ایده این است که شناسایی آمادگی افراد الکلی برای تغییر به پزشکان کمک می‌کند تا بهترین درمان‌ها را برای هر فرد مشخص کنند.

در حالی که تاجران معتاد نیستند (حداقل من امیدوارم که نه)، مدل مراحل تغییر می توان برای عادات معاملاتی اعمال کرد:

1. پیش فکری

بیایید این را تغییر “انکار” بنامیم. اینجاست که شما حتی نمی د،د – یا از تشخیص آن امتناع می کنید – که مشکلی وجود دارد که باید برطرف شود.

در این مرحله، شما فکر نمی‌کنید که نیازی به کمک یا مداخله داشته باشید، حتی اگر حساب معاملاتی شما خلاف این را بگوید. شما همچنان بازارها، کارگزاران، رایانه یا گربه خود را برای ضررهای خود مقصر می د،د.

اگر ضررهای سنگین و مداومی را متحمل شده‌اید، اما نمی‌تو،د دقیقاً متوجه شوید که چه چیزی در اجرای خود اشتباه است، وقت آن است که کمک بگیرید.

یک مربی معاملاتی پیدا کنید یا از سایر معامله گران سؤال بپرسید. ببینید چه چیزی اشتباه است و برای بهبود عملکرد معاملاتی خود باید چه کاری انجام دهید.

2. تفکر

آیا تا به حال به غواصی در ص،ه یا بانجی جامپینگ رفته اید؟ اگر دارید، زم، را به یاد بیاورید که درست قبل از پرش به پایین نگاه می کنید.

شما می د،د که چه کاری باید انجام دهید و می د،د که باید آن را انجام دهید، اما یک دوره زم، کوتاه وجود دارد که به نظر می رسد نمی تو،د بپرید. این مرحله مربوط به همین است.

معامله گر، که در مرحله تفکر هستند دقیقاً می دانند که مشکلات آنها چیست و باید چه کاری انجام دهند. اما موانعی مانند پول، زمان و تنبلی وجود دارد که آنها را از پرش باز می دارد.

به ،وان مثال، شما می خواهید جلسه لندن را معامله کنید اما نمی تو،د برای آن به اندازه کافی زود از خواب بیدار شوید. یا شاید فکر می کنید که معاملات روند به شما پیپ های بیشتری می دهد اما هنوز چیز زیادی در مورد آن مطالعه نکرده اید.

در این مرحله، شما یا مربی تجاری شما باید بر ت،یم اه، به وظایف دست یافتنی تر تمرکز کنید و بر روی انجام عملی تمرکز کنید.

3. عمل

هنگامی که تصمیم گرفتید اقدامی انجام دهید، تمرکز شما باید بر ،ب مهارت ها یا نظم و انضباط مورد نیاز برای پیشبرد هدف خود باشد.

اینجاست که در واقع به معاملات خود ضرر می‌زنید، به برنامه معاملاتی خود پایبند می‌م،د یا زم، که شانس به نفع شما نیست، از بازارها دور می‌شوید.

به یاد داشته باشید که تمایل به تغییر کافی نیست. شما همچنین باید مهارت های مورد نیاز و یک برنامه مشخص را داشته باشید. و اگر برنامه های اولیه شما جواب نداد، در طول مسیر تنظیمات را انجام دهید.

4. تعمیر و نگهداری

آ،ین و قطعا سخت ترین بخش ایجاد عادات جدید، سازگاری با آنهاست. هک، آیا مردم معمولا تصمیمات سال نو خود را تا پایان ژانویه فراموش نمی کنند؟

هنگامی که اجرای تغییرات خود را شروع کردید، تمرکز شما بر روی خودکار ، آنها تغییر می کند.

این جایی است که شما یک سیستم پاداش ایجاد می کنید یا برای پشتیب، به گروه های تجاری مراجعه می کنید. اگر به اندازه کافی مصمم باشید، قو،ن جدید خود را به عادات تجاری خوب تبدیل خواهید کرد.

بسیاری از معامله‌گران از اجرای برنامه‌های خود برای تغییر ش،ت می‌خورند، زیرا اغلب بدون آماده‌سازی من،، مستقیماً به سمت ساخت آن‌ها می‌روند.

اما اگر به هدف خود توجه داشته باشید و اگر سخت کوشید که این تغییرات را برای خود دوم کنید، شانس بیشتری خواهید داشت که سال آینده همان وضوح را در لیست خود قرار ندهید.


منبع: https://www.babypips.com/trading/4-stages-of-change-for-new-trader-habits-2022-12-23