سایت رسمی کارگزاری فارکسر فارکس و ارز دیجیتال، فیات و کالا-فارکس تکنیکال

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره شد، بروکرها درازای انجام دستورات معاملاتی، از شما مبلغی را تحت عنوان کمیسیون اخذ می‌نمایند. یکی از روش‌های رایج اخذ کمیسیون در معاملات، اختلاف قیمت بین خریدوفروش ( Bid و Ask) هست. این رقم شامل کل بازار فارکس در مقیاس جهانی هست اما سهم بازار نقدی یا اسپات در آن چیزی حدود 2 تریلیون دلار در روز است. در این نوع از قراردادها شما می‌توانید دارایی‌های زیادی اعم از کالاها، شاخص‌ها، سهام‌ها، ارزها و… را معامله کنید.

  • اما در مقابل، عده ای در این تفکر هستند که اپل آینده مناسبی ندارد.
  • در این نقطه افراد زیادی خریده کرده‌اند و بعضی از معامله گران که فکر می‌کنند زمان برداشت سودشان فرارسیده است شروع به فروش می‌کنند و الگوی سه موجی اصلاحی یا ABC را به وجود می‌آورند.
  • بزرگ ترین و نقدینه ترین بازار است و همه ی ارزهای خارجی جهان را شامل می‌شود.
  • هر معامله شامل یک جفت ارز است زیرا شما ارزش یک ارز را در مقابل ارز دیگری باید خرید و فروش کنید.

در اطلاحات فارکس برای اندازه گیری حجم معاملات از لات استفاده می‌شود، به هر ۱۰۰ هزار واحد از ارز پایه اطلاق می‌شود. این اصطلاح به معنی انجام هرگونه معامله خرید یا فروش در بازار فارکس است. ارزی که همیشه در سمت چپ قرار می‌گیرد و مبنی قیمتی داده‌شده محسوب می‌شود. مثلاً در جفت ارز EUR/USD یورو به‌عنوان ارز پایه مطرح می‌شود. پس از خرابی که قرارداد برتون وودز به وجود آورد، توافقنامه اسمیتسونیان در دسامبر 1971 به وجود آمد، که امکان نوسانات بیشتری را برای ارزها فراهم کرد.

گذاری

برای هر 1 یورو چه میزان دلار دریافت می‌کنید؟ اینجاست که نرخ تبدیل یا Exchange rate به کمک ما می‌آید. عدم امکان تعیین حجم معاملات تجاری در این بازار از آنجایی که این بازار به طور غیر متمرکز بوده و فاقد سازمان مرکزی برای تنظیم سفارشات است. از همین رو فارکس با عنوان “بازار خارج از بورس” نیز یاد می‌شود. برای کلیه افرادی که قصد حضور در دنیای فارکس و شروع به معامله دارند یکی از واجب ترین مسائل می باشد و به سایر تریدر ها نیز به جهت مرور مجدد خواندن اصطلاحات فارکس توصیه می شود. اصطلاح Ask به معنی قیمت خرید و Bid به معنی قیمت فروش است. معامله روی تمامی نمادهایی که نام برده شده به‌صورت CFD است برای مثال وقتی شما طلا می‌خرید، نمی‌توانید مالک آن شوید و فقط جهت رشد یا ریزش قیمت را می‌توانید پیش بینی کنید.

۳) جفت ارزهای ناشناس یا اگزوتیک‌ها (Exotic)

از آنجایی‌که باید روزی قرض خود را پس دهید، زمانی‌که قیمت آن به ۱۵٬۰۰۰ تومان رسید، دلارها را می‌فروشید و قرض خود را نیز تسویه می‌کنید. به‌این‌ترتیب دریچه‌ای جدید برای معاملات در بازارها مجله خبری فارکس تکنیکال باز شد که دیگر فروشنده نگران تسویه در تاریخ سررسید نبود و می‌توانست معامله خود را بدون محدودیت تمدید نماید. اما در حقیقت بازارهای جهانی گسترده‌تر از چیزی هستند که بیان شد.

زمان طلایی معاملات فارکس چه تایمی است؟

مهمتر از اینکه تحلیل‌ها را یاد بگیریم، این است که چگونه از آن ها استفاده کنیم. اینکه ما تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را یاد بگیریم بسیار خوب هست و می‌تواند به موفقیت ما کمک شایانی کند، اما تحلیل تکنیکال و فاندامنتال همه ماجرا نیست، شاید کمتر از نیمی از ماجرا باشد. در بازار فارکس تحلیل کردن یک بحث است و معامله کردن چیز دیگری. به عنوان مثال هم اکنون اسپرد معامله طلا 20 سنت و لحظه‌ای دیگر، 15 سنت شده و در یک دامنه خاصی نوسان می‌کند. اما هنگامیکه در شب‌ها، نقدینگی بازار کم می‌شود و یا اتفاق مهمی رخ دهد که حجم بازار را مختل کند، اسپردی که به صورت شناور هست افزایش یافته و دیگر عددهای گذشته نیست. فقط باید یک بیعانه‌ای را در بازار فیوچر بگذارید، آن موقع می‌توانید هرچیزی که دلتان خواست را پیش خرید کنید و یا پیش فروش کنید.