دلار به طور گسترده افزایش یافت زیرا داده های خوش بینانه ایالات متحده دیدگاه های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را درهم می زند



© رویترز. ع، فایل: اسکناس های صد دلاری آمریکا در این تصویر که در 7 فوریه 2011 در سئول گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/لی جائه وون/ع، فایل

نوشته جان مک کرانک

نیویورک (رویترز) – دلار در برابر ین، یورو و پوند روز دوشنبه پس از آن که داده ها نشان داد فعالیت صنعت خدمات ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای در ماه نوامبر افزایش یافته است، افزایش یافت و این گمانه زنی را برانگیخت که فدرال رزرو ممکن است نرخ های بهره را بیش از آنچه اخیرا پیش بینی کرده بود افزایش دهد.

موسسه مدیریت تامین (ISM) اعلام کرد PMI غیر تولیدی آن در ماه گذشته از 54.4 در ماه اکتبر به 56.5 افزایش یافته است که نشان می دهد بخش خدمات که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی ایالات متحده را تشکیل می دهد، در برابر افزایش انعطاف پذیر باقی مانده است. نرخ بهره اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که PMI غیر تولیدی به 53.1 برسد.

این نظرسنجی به دنبال آمارهای قوی تر از حد انتظار رشد شغل و دستمزد در ماه نوامبر منتشر شد که جمعه گذشته منتشر شد. هزینه های مصرف کننده نیز در ماه اکتبر افزایش یافت.

گزارش‌های خوش‌بینانه این خوش‌بینی را افزایش داده است که اقتصاد می‌تواند از رکود در سال آینده جلوگیری کند، با کاهش شدید رشد، در حالی که گمانه‌زنی‌ها در مورد چگونگی افزایش نرخ‌های بالا را نیز برانگیخته است.

Priscilla Thiagamoorthy، اقتصاددان در BMO Capital Markets، گفت: «داده‌های PMI خدمات ISM، اقتصاد ایالات متحده را نشان می‌دهد که با وجود شرایط مالی سخت‌تر، هنوز هم قدرت خود را نشان می‌دهد. اگرچه این خبر خوبی برای چشم انداز رشد است، اما برای فدرال رزرو برای کاهش تقاضا و کاهش تورم چندان عالی نیست.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته گفت که بانک مرکزی ایالات متحده می تواند سرعت افزایش نرخ بهره خود را «به محض ماه دسامبر» کاهش دهد.

دلار 1.68 درصد در برابر ین افزایش یافت و به 136.615 ین رسید، از پایین ترین سطح سه ماهه و نیم روز جمعه 133.62 جهش کرد، در حالی که پوند که در معاملات روز دوشنبه آسیا به بالاترین سطح پنج ماهه 1.2345 دلار رسیده بود، کاهش یافت. 0.94٪ در 1.2178 دلار در 2:15 بعد از ظهر EST (1915 GMT).

یورو 0.42 درصد کاهش یافت و به 1.0494 دلار رسید که قبلاً به 1.0585 دلار صعود کرده بود که بالاترین سطح از 28 ژوئن بود.

ارزش دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر شش همتای خود دنبال می کند، هفته گذشته 1.4 درصد و در نوامبر 5 درصد سقوط کرد که بدترین ماه از سال 2010 تاکنون است.

اما اکنون گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه روایت «محور» فدرال رزرو مسیر خود را طی کرده است، در حال افزایش است.

جین فولی، استراتژیست ارشد FX در FX گفت: “من فکر می کنم این موضوع در مورد “تورم اوج، اوج نرخ ها، اوج دلار” – فکر می کنم – به آرامی به “تداوم تورم، تداوم نرخ های بهره بالاتر برای طول، تر” تبدیل می شود. رابوبانک.

بر اساس مح،ات ING بر اساس داده های CFTC، موقعیت کل دلار در برابر ارزهای G10 اکنون خنثی است و در پایین ترین سطح از آگوست 2021 قرار دارد.

ING همچنین معتقد است که با توجه به احتمال اینکه فدرال رزرو برای مدت طول، تری روایت جنگ طلبانه خود را حفظ کند، کاهش محدودیت های ناشی از کووید در چین می تواند پیچیده باشد و قیمت نفت و گاز ممکن است دوباره افزایش یابد، ممکن است کاهش دلار در حال حاضر روند خود را طی کرده باشد.

عامل اصلی دیگر بازارها در روز دوشنبه چین بود، جایی که چندین شهر محدودیت‌های COVID خود را کاهش داده‌اند. پیام‌های رسمی درباره خطرناک بودن این ویروس نیز به دنبال اعتراض‌های بی‌سابقه اخیر علیه استراتژی سازش‌ناپذیر ،ت «دینامیک صفر کووید» تغییر کرده است.

این افزایش یافت و دلار در تجارت فراساحلی برای اولین بار از اواسط سپتامبر به زیر 7.0 یوان سقوط کرد و آ،ین بار در 6.9767 بود.


منبع: https://www.investing.com/news/economy/dollar-soft-as-،a-reopening-،pes-boost-risk-sentiment-2956979