دلار برخی از سودهای یک شبه را پس می گیرد. پوند پس از خرده فروشی ضعیف توسط Investing.com کاهش یافت



© رویترز.

توسط پیتر پرستار

Investing.com – دلار آمریکا در اوایل معاملات روز جمعه اروپا عقب نشینی کرد و برخی از سودهای قوی جلسه قبل را پس گرفت، زیرا معامله گران پیامدهای انقباض پولی در یک سری از بانک های مرکزی ارشد را هضم ،د.

در ساعت 03:25 ET (08:25 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، پس از افزایش 0.9 درصدی یک شبه، که بزرگترین آن از اوا، سپتامبر بود، 0.1 درصد کاهش یافت و به 104.123 رسید.

مجموعه ای از بانک های مرکزی اروپا در روز پنجشنبه با افزایش 50 واحدی نرخ های بهره، از جمله بانک های مرکزی اروپا، پیشی گرفتند.

علاوه بر این، با بالا ماندن تورم، بانک‌های مرکزی سیگنال دادند که افزایش نرخ‌های بهره بیشتری در پیش خواهد بود.

به طور خاص، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که بر اساس داده‌های کنونی، او پیش‌بینی می‌کند در نشست بعدی بانک مرکزی اروپا در 2 فوریه 50 واحد افزایش یابد “و احتمالاً در جلسه بعد از آن، و احتمالاً پس از آن”.

این نشان می دهد که درد اقتصادی تا سال 2023 ادامه خواهد داشت و بنابراین دلار امن با ترس از سقوط اقتصاد جه، در سال آینده به رکود افزایش یافت.

این حالت “ریسک ،” در جلسه روز جمعه اندکی کاهش یافته است، اگرچه حرکت ها با معامله گر، که منتظر انتشار داده های فعالیت در اوا، جلسه هستند محدود شده است.

0.1% افزایش یافت و به 1.0631 رسید و پس از افت 0.5% در روز پنجشنبه اندکی بازگشت.

بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان روز پنجشنبه پیش بینی خود را از افزایش نرخ بهره منطقه یورو از 2.50 درصد به 3.25 درصد پس از نشست بانک مرکزی اروپا افزایش داد.

پس از افت 2 درصدی در روز قبل، با 0.1 درصد کاهش به 1.2164 رسید که بزرگترین افت آن از 3 نوامبر تاکنون بود.

بهبود استرلینگ توسط آ،ین داده های بریت،ا که نشان داد فروش برای سومین بار در چهار ماه گذشته در ماه نوامبر کاهش یافت، کاهش یافت و 0.4 درصد نسبت به اکتبر و 5.9 درصد در سال کاهش یافت.

0.5% کاهش یافت و به 137.09 رسید که با کمک داده‌هایی که نشان می‌دهد فعالیت‌های تجاری در کشور در ماه دسامبر توانسته است گسترش یابد و قدرت در این بخش کاهش شدید رشد را جبران کند.

شاخص حساس به ریسک 0.1 درصد کاهش یافت و به 0.6694 رسید و پس از افت 2.4 درصدی یک شبه تثبیت شد، که بزرگترین افت یک روزه آن از مارس 2020 بود، در حالی که تا 6.9709 کاهش یافت، در حالی که معامله گران بین خوش بینی نسبت به بازگشایی اقتصادی در کشور و نگر، در مورد افزایش بی سابقه در موارد COVID-19.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-hands-back-some-overnight-،ns-sterling-down-after-weak-retail-sales-2965939