داو جونز، دلار آمریکا، طلا، ین ژاپن، PCE، بانک مرکزی ژاپن


توصیه شده توسط د،ل دوبروفسکی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نوسانات بازار در هفته گذشته در کانون توجه قرار داشت. در وال استریت، داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 به ترتیب حدود 1.8 درصد، 2.3 درصد و 2.9 درصد سقوط ،د. اوضاع در اروپا خیلی بهتر به نظر نمی رسید. DAX 40 و FTSE 100 به ترتیب تقریباً 3.3 و 1.5 درصد سقوط ،د. در منطقه آسیا و اقیانوسیه، شاخص Nikkei 225 و Hang Seng به ترتیب 1.7 درصد و 2.3 درصد کاهش یافتند.

این علیرغم گزارش ملایم تر تورم ایالات متحده در ماه نوامبر بود. در عوض تمرکز بر بانک های مرکزی باقی ماند. فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد افزایش داد و همچنان تاکید کرد که باید کار بیشتری برای مبارزه با فشار قیمت ها انجام شود. در همین حال، بانک مرکزی اروپا بازارها را با لحن تهاجمی تری غافلگیر کرد.

دومی به م،ای یک هفته نسبتا خوب برای یورو بود. جای تعجب نیست که ریسک گریزی به این م،ی است که دلار استرالیا و نیوزلند مرتبط با احساسات عملکرد ضعیفی داشته اند. طلا با کاهش محتاطانه دلار آمریکا با کاهش بازدهی ،انه داری، نسبتا ثابت به پایان رسید. علیرغم بدتر شدن ریسک پذیری، قیمت نفت خام توانست به بالاترین سطح خود برسد.

با نزدیک شدن به پایان سال 2022، ریسک رویدادهای اقتصادی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. هسته PCE، که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است، در هفته آینده از سیم ها عبور خواهد کرد. یک نتیجه ملایم‌تر می‌تواند بر یک فدرال رزرو کمتر شاهین‌تر تاکید کند. در همین حال، تصمیم بانک ژاپن برای نرخ بهره برای USD/JPY سررسید است. در هفته پیش رو چه چیز دیگری برای بازارها در نظر گرفته شده است؟

توصیه شده توسط د،ل دوبروفسکی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

نحوه عملکرد بازارها – هفته 12/12

نحوه عملکرد بازارها - هفته 12/12

پیش بینی های اساسی:

پیش بینی S&P 500، Nasdaq، Dow Jones برای هفته پیش رو – بنیادی

،س‌ها این هفته با تمرکز روی قیمت 2023 دوباره ظاهر شدند، اما آیا ،س‌ها تا پایان سال حرکت خواهند کرد یا منتظر افتتاحیه 2023 هستند؟

پیش‌بینی پوند بریت،ا – GBP توسط ت،یم و اعتصاب نرخ BoE کاهش یافت

پوند ،یس در پایان هفته تحت فشار قرار گرفته است، زیرا افزایش نرخ بهره در روز گذشته باعث عدم تصمیم معامله گران شد.

چشم انداز دلار استرالیا: دلار آمریکا به زندگی بازگشت

پس از آن که دلار آمریکا دوباره صعود خود را به دست آورد، دلار استرالیا غبارآلود شد، در حالی که بانک های مرکزی پس از یک سری افزایش ها، موضع جنگ طلبانه خود را تکرار ،د. آیا AUD/USD کاهش می یابد؟

چشم انداز دلار همچنان دارای ریسک رویداد مهم و فشار فنی است

شرایط معاملات تعطیلات ممکن است برای دلار و بازارهای گسترده تر در هفته آینده آغاز شود، اما دامنه ریسک رویداد مهم ممکن است در واقع نقدینگی ناچیز را به نوسانات شارژی تبدیل کند. با توجه به بحث پیرامون محوری بودن تاثیرات اساسی و فنی برای این معیار، معامله گران باید مراقب این بازار باشند.

چشم انداز قیمت طلا برای هفته آینده: XAU/USD همچنان نزولی است، به کجا؟

در حالی که قیمت طلا در هفته گذشته عمدتاً ثابت بود، چشم‌انداز اساسی احتمالاً نزولی است. این در حالی است که XAU/USD نشانه‌های فنی فزاینده‌ای از یک برگشت نزولی قریب‌الوقوع را نشان می‌دهد.

پیش بینی های فنی:

چشم انداز دلار همچنان دارای ریسک رویداد مهم و فشار فنی است

دلار در وضعیت فنی متز،لی قرار داشت و به سمت ریسک رویدادهای سطح بالای هفته گذشته پیش می رفت. اکنون که وارد دوره‌ای می‌شویم که معمولاً تا پایان سال شاهد کاهش نقدینگی هستیم، «عمده‌ها» مانند EURUSD هنوز در مورد تأثیر آنها نامشخص هستند.

پیش بینی فنی S&P 500، Nasdaq، Dow Jones برای هفته پیش رو

S&P 500، Nasdaq و Dow همگی پس از ش،ت های ناموفق هفته گذشته، تشکیلات نزولی را در بر گرفتند. آیا ،س‌ها می‌توانند به پایان سال پیش بروند، یا باید به ،وان تم سال 2023 منتظر ماند؟

چشم انداز فنی EUR/USD: حرکت صعودی دست نخورده

حرکت صعودی یورو در برابر دلار آمریکا دست نخورده باقی می ماند پس از اینکه بانک مرکزی اروپا (ECB) افزایش بسیار بالاتری را در نرخ ها نسبت به پیش بینی بازارها نشان داد. چشم انداز و سطوح کلیدی برای تماشا چیست؟

پیش بینی های فنی پوند بریت،ا – GBP/USD، EUR/GBP، GBP/JPY

پوند ،یس در این هفته به دلیل طیف وسیعی از تصمیمات سیاست بانک مرکزی تحت تاثیر قرار گرفته است. چشم انداز استرلینگ در هفته آینده چیست؟

— متن مقاله نوشته شده توسط د،ل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

برای تماس با د،ل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX




منبع: https://www.dailyfx.com/news/markets-week-ahead-dow-jones-us-dollar-gold-،anese-yen-pce-bank-of-،an-20221218.html