خلاصه هفتگی بازار FX: 28 نوامبر – 1 دسامبر 2022


عملکرد قیمتی متفاوت در این هفته به دلیل تعادل معامله گران بین کاتالیزورهای چین، تعداد زیادی به روز رس، اقتصادی ناامیدکننده و بسیاری از نظرات بانک مرکزی. به نظر می‌رسد ین ژاپن بزرگ‌ترین ذینفع باشد، در حالی که Loonie با وجود افزایش قیمت نفت، قرمز را دید.

اخبار و اخبار اقتصادی قابل توجه:

معترضان به خیابان‌ها در چین سرازیر شدند و خشم خود را از سیاست‌های صفر-کووید نشان دادند. مقامات چینی از تمرکز بیشتر بر وا،یناسیون افراد مسن خبر دادند

JPM، Global Manufacturing PMI برای نوامبر: 48.8 در مقابل 49.4 در اکتبر

PMI تولید رسمی چین از 49.2 به 48.0 در نوامبر کاهش یافت. PMI غیر تولیدی از 48.7 به 46.7 در مقابل 48.0 پیش بینی کاهش یافت.

روز چهارشنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اشاره کرد که سرعت افزایش نرخ بهره ممکن است در اوایل جلسه آتی دسامبر فدرال رزرو تعدیل شود.

شاخص PMI تولیدی چین کای،ین از 49.2 به 49.4 در نوامبر بهبود یافت و چهارمین رکورد انقباضی متوالی خود را ثبت کرد.

بررسی PMI تولیدی منطقه یورو نشان داد که شرایط بدتر در ماه نوامبر ادامه دارد، اما نسبت به اکتبر بهبود جزئی داشته است.

در کنفرانسی در بانکوک (که توسط BIS و بانک تایلند سازماندهی شد)، چندین رئیس بانک مرکزی، از جمله رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، هشدار دادند که تورم به دلیل خطرات زنجیره تامین، تغییرات آب و هوایی و ژئوپلیتیک، بی ثبات خواهد ماند.

داده های نظرسنجی تولیدی ایالات متحده برای اولین بار از اوایل سال 2020، پس از شروع همه گیری کووید، شرایط انقباضی را نشان داد.

حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده بیش از حد انتظار بود که 263 هزار در برابر پیش بینی 200 هزار بود که مسلماً فدرال رزرو را در حالت سیاست پولی فشرده نگه داشت.

خلاصه هفتگی Intermarket

دلار، طلا، S&P 500، نفت، بازده 10 ساله ایالات متحده، پوشش بیت کوین 1 ساعته

دلار، طلا، S&P 500، نفت، بازده 10 ساله ایالات متحده، پوشش بیت کوین 1 ساعته

معامله گران در این هفته چیزهای زیادی برای بازی داشتند، با سرفصل هایی از چین که نوسانات را درست از روز دوشنبه شروع ،د. با اخباری مبنی بر اعتراضات گسترده در چین علیه سیاست‌های مق، با کووید صفر آغاز شد که احساسات ریسک را در طول تجارت آسیا منفی کرد، به‌ویژه ضربه زدن به قیمت نفت در این فرآیند.

با این حال، به نظر می‌رسید که احساسات روز سه‌شنبه تغییر کرده است، با شایعاتی مبنی بر اینکه چین در کنفرانس مطبوعاتی آینده پایان سیاست «صفر» خود را اعلام خواهد کرد. اینطور نشد، اما به نظر می رسد اعلام تمرکز بر وا،یناسیون سالمندان برای حفظ احساسات مثبت در جلسه کافی بوده است.

روز چهارشنبه، تمرکز روی سخنر، پیش‌بینی‌شده جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، معطوف شد که به محرک بازار تبدیل شد، زیرا رئیس فدرال رزرو درباره احتمال تعدیل سرعت انقباضات در این ماه اظهار نظر کرد. او همچنین مجدداً تاکید کرد که این کشور تا رسیدن به ثبات قیمت راه درازی در پیش دارد، اما به نظر می‌رسید که بازارها تنها بر نقطه قبلی تمرکز کرده‌اند، زیرا ارزش سهام، کریپتوها را در برابر کاهش دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه بالا می‌برد.

روز پنجشنبه، نوسانات به احتمال زیاد بار دیگر افزایش یافت زیرا معامله گران نه تنها با آ،ین داده های PMI از اروپا (که نشان دهنده شرایط انقباضی بیشتر است)، بلکه همچنین آ،ین شاخص PCE اصلی که از ایالات متحده خوانده شده است (شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو) افزایش یافت. ) پایین‌تر از ماه قبل و پیش‌بینی قرار گرفت و احتمالاً کاتالیزور کاهش بازده دلار آمریکا/ اوراق قرضه بود.

عجیب است که دارایی های ریسک آنطور که انتظار می رفت رشد ن،د، احتمالاً به دلیل سایر داده های ایالات متحده که به بازار کار قوی و دستمزدهای بالاتر اشاره می کند، که هر دو از استدلال فدرال رزرو برای محدود ماندن حمایت می کنند.

در روز جمعه، همه چیز در مورد تعداد حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده بود، که مسلماً مورد انتظارترین گزارش اقتصادی در کنار داده های تورم بود، و پسر، با ایجاد برخی نوسانات ناامید نشد. این رقم بسیار داغتر از حد انتظار بود، نه تنها با خواندن 263 هزار در ماه نوامبر، بلکه تعداد اکتبر نیز به 284+ افزایش یافت.

به نظر می رسد معامله گران این قیمت را به اندازه ای تعیین کرده اند که نرخ بهره فدرال رزرو را حداقل 50 واحد در ث،ه حفظ کند، که این امر با افت سهام و افزایش سریع بازده اوراق قرضه پس از انتشار گزارش مشاغل نشان می دهد.

در بازار فار،، ین ژاپن با وجود به‌روزرس،‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار ژاپن، جایگاه اول را به خود اختصاص داد. این احتمال وجود دارد که ین از جریان‌های مخاطره‌آمیز سود برده است، که احتمالاً ناشی از تضعیف داده‌های اقتصادی جه، و گزارش‌های نظرسنجی تجاری، و همچنین اظهارنظر بانک‌های مرکزی مبنی بر اینکه مراقب تورم خواهند بود، به وجود آمده است.

بزرگترین بازنده دلار کانادا بود که با توجه به افزایش قیمت نفت در هفته جاری نتیجه غیرعادی بود. به نظر می‌رسد که Loonie قادر به افزایش قیمت نفت از روز سه‌شنبه نبوده است، و این نشان می‌دهد که معامله‌گران Loonie ممکن است تمرکز بیشتری روی به‌روزرس،‌های اقتصادی داشته باشند، از جمله کاهش تولید ناخالص داخلی کانادا در روز سه‌شنبه.

جفت USD

همپوش، جفت های USD: نمودار 1 ساعته فار،

همپوش، از جفت USD: نمودار 1 ساعته فار،

بولارد FOMC: فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره را تا سال 2024 بالای 5 درصد نگه می دارد تا تورم را رام کند.

در ماه سپتامبر، شاخص ملی قیمت مسکن S&P CoreLogic Case Shiller – 0.8٪ متر در متر کاهش یافت، اما همچنان 10.4٪ سالانه

فرصت های شغلی ایالات متحده در اکتبر به 10.3 میلیون کاهش یافت و نسبت فرصت های شغلی به کارگران بیکار به 1.7 کاهش یافت.

شاخص فروش خانه در انتظار ایالات متحده برای اکتبر: 77.1 در مقابل 80.8 در سپتامبر. فروش خانه های معلق 37 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است

رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده به طور فزاینده ای به 2.9٪ در هر سال از +2.6٪ در Q/Q در سه ماهه سوم بازبینی شد.

فرصت های شغلی ایالات متحده در اکتبر به 10.3 میلیون کاهش یافت و نسبت فرصت های شغلی به کارگران بیکار به 1.7 کاهش یافت.

ADP گزارش داد که حقوق و دستمزد خصوصی در ماه نوامبر 127 هزار افزایش یافته است که بسیار کمتر از افزایش 239 هزار نفری اکتبر است.

سخنر، پاول فدرال رزرو: «ممکن است به محض برگزاری نشست دسامبر، سرعت افزایش نرخ را تعدیل کنیم». “ما راه درازی برای بازگرداندن ثبات قیمت ها در پیش داریم”؛ نرخ پایانه احتمالاً «تا حدودی بالاتر» از برآوردهای 4.6 درصدی در ماه سپتامبر خواهد بود

PMI تولید ISM برای نوامبر 49.0 در مقابل 50.2 در اکتبر بود که اولین انقباض از می 2020 بود.

ادعای بیکاری اولیه هفتگی ایالات متحده از 241 هزار در هفته قبل به 225 هزار کاهش یافت.

شاخص PCE هسته ای ایالات متحده در ماه اکتبر + 0.2% در مترمربع و 5.0% سالانه افزایش یافت. درآمد شخصی + 0.7 درصد در مترمربع افزایش یافت

تغییر اشتغال ایالات متحده در ماه نوامبر: +263K در مقابل +200K پیش بینی. اکتبر به 284+ افزایش یافت. نرخ بیکاری 3.7 درصد حفظ شد. میانگین درآمد ساعتی نیز بالاتر از حد انتظار بود و 0.6% m/m در مقابل 0.3% m/m پیش‌بینی شده بود.

جفت GBP

پوشش جفت GBP: نمودار 1 ساعته فار،

همپوش، از جفت GBP: نمودار 1 ساعته فار،

اندرو بیلی، رئیس بانک ،ستان مدعی شد که چون مقامات ،انه داری به درستی آنها را در مورد محدوده طرح صدراعظم توضیح نداده اند، این موسسه برای واکنش شوک بازار به بی،ه بودجه کواسی کوارتنگ در ماه سپتامبر آماده نشده است.

به گفته اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی ،ستان، بازار اوراق قرضه ،تی بریت،ا همچنان درگیر شوک های اخیر است و قادر به مدیریت فروش دارایی در مقیاس بزرگ نیست.

تاییدیه های وام مسکن ،ستان برای ماه اکتبر: -10% m/m تا 59K

کاترین مان، سیاستگذار بانک ،ستان روز سه شنبه گفت تورم ممکن است به 4.00 درصد برسد.

شاخص قیمت فروشگاه BRC ،ستان از 6.6% به 7.4% در سال در نوامبر بهبود یافته است.

هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی ،یس، روز چهارشنبه گفت که انتظار دارد نرخ تورم در بریت،ا در سال 2023 شروع به کاهش کند.

در سراسر کشور: قیمت مسکن در بریت،ا در نوامبر 1.4 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش از اواسط سال 2020 است.

جفت یورو

همپوش، جفت‌های یورو: نمودار 1 ساعته فار،

همپوش، از یورو جفت: نمودار 1 ساعته فار،

به گفته کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نرخ تورم در منطقه یورو به اوج خود نرسیده است و ممکن است بالاتر از حد انتظار باشد. این نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در آینده وجود دارد.

کلااس نات، رئیس بانک مرکزی هلند، روز دوشنبه اشاره کرد که چرخه افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم بالا هنوز به پایان نرسیده است.

نرخ رشد سالانه کل پولی M3 از 6.3 درصد در سپتامبر به 5.1 درصد در اکتبر 2022 کاهش یافت.

شاخص اولیه قیمت مصرف کننده آلمان در ماه نوامبر: +10.0% سالانه. -0.5% m/m

دی ،، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا، روز سه‌شنبه گفت که با توجه به سطح بالای عدم اطمینان موجود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که نرخ‌های بهره چقدر باید بالا برود.

ضریب اطمینان مصرف کننده نهایی منطقه یورو برای نوامبر: -23.9 در مقابل -23.9 – خواندن اولیه

نرخ بیکاری آلمان در ماه نوامبر: 5.6% در مقابل 5.5% در اکتبر با افزایش 17 هزار نفری تعداد بیکاران

CPI منطقه یورو برای نوامبر 10% سالانه در مقابل 10.4% پیش بینی و 10.6% سالانه در ماه اکتبر بود.

،ده‌فروشی آلمان در ماه اکتبر 2% در مترمربع کاهش یافت در مقابل -0.6% مورد انتظار، 0.9% قبلی

PMI تولید منطقه یورو برای نوامبر: 47.1 در مقابل 46.4 در اکتبر

در اکتبر 2022، قیمت تولیدکننده صنعتی در منطقه یورو 2.9- درصد سالانه و در اتحادیه اروپا -2.5 درصد سالانه کاهش یافت.

قیمت واردات آلمان برای ماه اکتبر: -3.7٪ متر در متر و + 20.9٪ سالانه

جفت CHF

پوشش جفت CHF: نمودار 1 ساعته فار،

همپوش، از جفت CHF: نمودار 1 ساعته فار،

مارتین شلگل، معاون بانک ملی سوئیس این خطر را می بیند که استفاده از پول نقد ممکن است در یک “مارپیچ نزولی” قرار گیرد.

تولید ناخالص داخلی سوئیس در سه ماهه سوم 2022 به میزان 0.2 درصد در هر سال در مقایسه با 0.1 درصد در سه ماهه دوم در سه ماهه دوم رشد کرد.

فشارسنج اقتصادی KOF برای نوامبر: 89.46 در مقابل 90.86 در ماه اکتبر

تورم سوئیس در ماه نوامبر 3 درصد رشد سالانه داشت. نرخ رشد تورم اصلی 1.9% سالانه

،ده فروشی سوئیس در ماه اکتبر: -2.5% سالانه در مقابل 2.6% سالانه در سپتامبر. -2.7% m/m بدون احتساب ایستگاه های خدمات

جفت های CAD

همپوش، جفت های CAD: نمودار 1 ساعته فار،

همپوش، از CAD جفت: نمودار 1 ساعته فار،

تولید ناخالص داخلی کانادا در سه ماهه سوم سال 2022 به میزان 0.7 درصد رشد کرد

PMI تولید کانادا برای نوامبر: 49.6 در مقابل 48.8 در اکتبر

اشتغال کانادا +10K در نوامبر در مقابل +108K در اکتبر افزایش یافت. نرخ بیکاری در مقایسه با 5.2 درصد قبلی به 5.1 درصد کاهش یافت

جفت NZD

همپوش، جفت‌های NZD: نمودار 1 ساعته فار،

همپوش، از NZD جفت: نمودار 1 ساعته فار،

مؤسسه تحقیقات اقتصادی نیوزلند: تورم و افزایش نرخ های بهره همچنان از عوامل اصلی اقتصاد هستند

شاخص اعتماد ،ب و کار نیوزلند ANZ از -42.7 به -52.1 در نوامبر کاهش یافت.

موافقت ساختمان نیوزلند در ماه اکتبر 10.7 درصد کاهش یافت.

شاخص تجارت خارج از کشور در سه ماهه سوم نیوزیلند 3.4 درصد در مقایسه با افزایش 0.4 درصدی پیش بینی شده کاهش یافت.

جفت AUD

همپوش، جفت‌های AUD: نمودار 1 ساعته فار،

همپوش، از جفت AUD: نمودار 1 ساعته فار،

رئیس RBA، لو، از اشاره به سرعت سریع‌تر افزایش نرخ خودداری می‌کند. احتمال بیشتری دارد که استرالیا در مقایسه با همتایان خود «فرود نرم» داشته باشد

فروش ،ده‌فروشی استرالیا 0.2% در مترمربع در اکتبر در مقابل افزایش 0.5% پیش‌بینی شده کاهش یافت.

CPI استرالیا از 7.3 درصد به 6.9 درصد در سال در ماه اکتبر در مقابل 7.6 درصد پیش بینی کاهش یافت.

شاخص تولید AIG از 49 به 44.7 سقوط کرد که اولین انقباض در سه ماه اخیر است.

سرمایه‌گذاری تجاری استرالیا در سه ماهه سوم 0.6 درصد در سه ماهه سوم در مقایسه با 1.5 درصد افزایش در سه ماهه دوم کاهش یافته است.

S&P Global Australia Manufacturing PMI برای نوامبر: 51.3 در مقابل 52.7 در اکتبر

RBA Gov Lowe: انتظارات تورمی هنوز به خوبی ثابت هستند

جفت JPY

همپوش، جفت‌های JPY مع،: نمودار 1 ساعته فار،

همپوش، مع، جفت JPY: نمودار 1 ساعته فار،

کورودا، فرماندار BOJ: افزایش دستمزدها از تورم پایدارتر حمایت می کند

نرخ بیکاری ژاپن در ماه اکتبر بدون تغییر به 2.6 درصد رسید

،ده‌فروشی ژاپن 4.3 درصد سالانه در ماه اکتبر در مقابل 5.0 درصد رشد مورد انتظار و رشد 4.8 درصدی در سپتامبر افزایش یافته است.

تولید اولیه صنعتی ژاپن در اکتبر – 2.6٪ در متر در متر در مقایسه با -1.7٪ متر در متر در ماه سپتامبر کاهش یافت.

شروع مسکن ژاپن در ماه اکتبر: -1.8٪ سالانه در مقابل -1.3٪ پیش بینی سالانه


منبع: https://www.babypips.com/news/weekly-forex-market-recap-2022-12-02