خرس‌های USD/JPY 136.00 پوک می‌زنند زیرا شاهین‌های BOJ عضلات را خم می‌کنند


  • USD/JPY زیان روز جمعه را برای به چالش کشیدن روند صعودی دو هفته ای افزایش می دهد.
  • با نزدیک شدن به بازنشستگی، هاروهیکو کورودا، رهبر کالیفرنیا، صحبت‌ها در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا شتاب بیشتری می‌گیرد.
  • ش،ت دلار آمریکا در تشویق Fedspeak جنگ طلب، به حرکت عقب نشینی قدرت می بخشد.
  • کاتالیزورهای ریسک، BOJ و شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو به دنبال مسیرهای روشن هستند.

USD/JPY در نزدیکی کف روزانه 135.77 پایین تر است زیرا ،یداران ین کنترل را در آستانه نشست سیاست پولی این هفته بانک ژاپن (BOJ) حفظ می کنند. به این ترتیب، قیمت یک روند نزولی دو روزه را نشان می دهد، زیرا معامله گران منتظر سیگنال های جنگ طلبانه بانک مرکزی ژاپن هستند، زیرا هاروهیکو کورودا، رئیس کل کبوتر تمام عیار، به بازنشستگی خود در ماه آوریل نزدیک می شود.

خبرگزاری کیودو گزارش داد که در آ، هفته، رویترز گزارش داد که ،ت ژاپن قرار است بی،ه مش، یک دهه پیش با بانک ژاپن (BOJ) را اصلاح کند که بانک مرکزی را متعهد می‌کند در اولین تاریخ ممکن به تورم 2 درصدی خود دست یابد. روز شنبه به نقل از منابع ،تی

به دنبال آن، هیروهید یاماگوچی، معاون رئیس سابق بانک مرکزی ژاپن گفت: «بانک ژاپن (BOJ) باید چارچوب سیاست پولی خود را انعطاف‌پذیرتر کند و در صورت مقاومت اقتصاد در برابر ریسک‌های خارجی، آماده افزایش نرخ بهره بلندمدت خود در سال آینده باشد.

با این حال، آ،ین اظهارات هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن، ،س‌های USD/JPY را به چالش می‌کشد و در عین حال آب سردی را بر چهره انتظارات شاه‌طلب از BOJ می‌ریزد. ماتسونو ژاپن گفت: «،ت امیدوار است به همکاری نزدیک با بانک ژاپن (BoJ) برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و ثبات قیمت‌ها، بر اساس توافقی که در بی،ه مش، صورت گرفت، ادامه دهد.

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) در بحبوحه خوش‌بینی محتاطانه در بازار، اولین زیان روزانه را در سه سال اخیر با 0.20 درصد کاهش در روز نزدیک به 104.55 نشان می‌دهد. با انجام این کار، DXY تلاش می کند تا اظهارات اخیراً جنگ طلبانه لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند و جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک را توجیه کند. دلیل آن را می‌توان به چاپ ضعیف در روز جمعه از PMI اولیه ایالات متحده در ماه دسامبر و همچنین افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو مرتبط دانست.

در جاهای دیگر، بازدهی ،انه داری ایالات متحده نشان دهنده رکود اقتصادی در بحبوحه Fedspeak جنگ طلب است و از این رو نزول USD/JPY را در بحبوحه نشست کند آسیایی به چالش می کشد.

با نگاه به آینده، معامله گران USD/JPY باید به کاتالیزورهای ریسک و همچنین گفت،ای مرتبط با BOJ در بازار قبل از نشست سیاست پولی روز سه شنبه توجه کنند. حتی اگر انتظار نمی رود بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی فعلی را در این جلسه تغییر دهد، نکاتی برای حرکت های آتی می تواند برای ،سند ، ،س ها کافی باشد.

تحلیل فنی

شکل گیری ، در حال افزایش دو هفته ای، حرکت فوری USD/JPY را بین 134.85 و 138.30 محدود می کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-jpy-bears-poke-13600-as-boj-hawks-flex-muscles-202212190246