تورم توکیو به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید


  • تورم توکیو به 3.6 درصد رسید که بالاتر از پیش بینی ها بود.
  • تورم توکیو باور بانک مرکزی آمریکا مبنی بر موقتی بودن تورم فشار بر هزینه ها را زیر سوال می برد.
  • احتمال افزایش تورم سراسری ژاپن پس از گزارش توکیو بیشتر است.

تحلیل قیمت USD/JPY امروز نزولی است. قیمت‌های مصرف‌کننده اصلی پایتخت ژاپن که پیش‌بینی‌کننده اصلی روندهای ملی است، با سریع‌ترین نرخ سالانه در ۴۰ سال اخیر در نوامبر افزایش یافت. این رقم برای ششمین ماه متوالی از هدف 2 درصدی بانک مرکزی فراتر رفت که نشان دهنده فشار تورمی گسترده تر است.

-آیا علاقه مند به آشنایی با گروه تلگرام سیگنال فار، هستید؟ برای جزئیات اینجا را کلیک کنید –

برخی از تحلیلگران استدلال ،د که این افزایش در باور بانک ژاپن (BOJ) مبنی بر موقتی بودن تورم ناشی از هزینه های اخیر به دلیل اینکه ناشی از قیمت مواد غذایی و سوخت بوده و اقلام مختلف را تحت تاثیر قرار داده است، تردید ایجاد می کند.

بر اساس داده‌های ،تی منتشر شده در روز جمعه، شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده توکیو (CPI) که شامل سوخت اما بدون مواد غذایی تازه است، در نوامبر 3.6 درصد بیشتر از سال گذشته بود. این افزایش بیشتر از افزایش 3.4 درصدی گزارش شده در ماه اکتبر و میانگین پیش بینی بازار 3.5 درصدی بود. تورم در توکیو آ،ین بار در آوریل 1982 سریعتر شتاب گرفت، زم، که CPI اصلی نسبت به سال قبل 4.2 درصد افزایش یافت.

ماری ایواشیتا، اقتصاددان ارشد بازار در Daiwa Securities می‌گوید: «افزایش قیمت‌ها در حال گسترش است و نشان می‌دهد ضعیف بودن ین می‌تواند تورم را در سال آینده بالا نگه دارد.

تورم اصلی مصرف کننده ممکن است در بیشتر سال آینده در حدود هدف 2 درصدی BOJ باقی بماند و این موضوع را برای بانک سخت می کند که به این استدلال ادامه دهد که افزایش قیمت ها موقتی است.

شانس افزایش آتی در قیمت‌های اصلی مصرف‌کننده ملی، که در ماه اکتبر 3.6 درصد بیشتر از سال قبل بود و همچنین بالاترین سطح در 40 سال گذشته را نشان می‌داد، پس از داده‌های CPI توکیو افزایش یافته است. ارقام رسمی ملی برای نوامبر در 23 دسامبر پیش بینی می شود.

رویدادهای کلیدی USD/JPY امروز

هیچ خبر مهمی از ژاپن یا ایالات متحده منتشر نخواهد شد، بنابراین قیمت احتمالاً تثبیت خواهد شد.

تحلیل فنی قیمت USD/JPY: ،س‌ها با حمایت قوی در 138.03 روبرو می‌شوند

تحلیل قیمت USD/JPY

با نگاهی به نمودار 4 ساعته، شاهد معامله قیمت در زیر 30-SMA و RSI زیر 50 هستیم، نشانه ای از اینکه ،س ها کنترل را در دست دارند. ،س ها زم، که به زیر سطوح حمایتی 30-SMA و 140.01 ش،تند، قدرت نشان دادند. این اولین نشانه تغییر در احساسات بود.

آیا علاقه مند به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد ،ب درآمد با فار، هستید؟ راهنمای دقیق ما را بررسی کنید-

از آن زمان، قیمت به حمایت 138.03 سقوط کرد، جایی که متوقف شد. ،س ها ممکن است تلاش کنند تا زیر این حمایت بشکنند. اگر موفق شوند، روند نزولی ادامه خواهد داشت. با این حال، اگر حمایت حفظ شود، قیمت ممکن است قبل از ادامه روند نزولی، 30-SMA را دوباره آزمایش کند.

اکنون به دنبال تجارت فار، هستید؟ در eToro سرمایه گذاری کنید!

67٪ از حساب های سرمایه گذار ،د هنگام معامله CFD با این ارائه دهنده ضرر می کنند. باید در نظر داشته باشید که آیا می تو،د ریسک بالای از دست دادن پول خود را بپذیرید یا خیر.

ثاقب اقبال

ثاقب اقبال یک تحلیلگر بازار، تاجر صندوق سرمایه گذاری و مربی است که از سال 2011 با تجزیه و تحلیل و محتوای آموزشی خود به صنعت خدمت می کند. نویسنده در معرض دید زیادی از بازارها و موسسات مالی مختلف است. او به‌خاطر بررسی‌های معاملات روزانه‌اش و تحلیل‌های بازه زم، متعدد شهرت دارد.

مشاهده همه پست های ثاقب اقبال


منبع: https://www.forexcrunch.com/usd-jpy-price-،ysis-tokyos-inflation-hits-40-yr-highs/