تقویم اقتصادی فارکس-فارکس تکنیکال

اگر عدد به‌دست‌آمده را رند کنیم به مقدار 10 دلار به ازای هر پیپ می‌رسیم. این عدد همیشه برای جفت ارزهایی که ارز متقابلشان USD است (البته با حجم استاندارد یک لات) برابر با تقریباً 10 دلار است اما برای سایر جفت ارزها باید آن را به شکل جداگانه محاسبه کرد. یعنی به همین راحتی در بازار فارکس بدون این‌که از اول یک دارایی یا جفت ارز را خریده باشید، می‌توانید آن را به فروش برسانید و وقتی قیمت پایین آمد، آن را بخرید و معامله‌تان را با سود ببندید. این بازار آن‌قدر بزرگ و عظیم است که هیچ‌کسی حتی بانک‌های مرکزی قادر به کنترل کردن آن به مدت طولانی نیستند. به علت حجم معاملات بالا، نقد شوندگی زیاد و تعداد زیاد معامله گران، می‌توان اطمینان حاصل کرد که کسی نمی‌تواند بازار فارکس را دست‌کاری کند. در بسیاری از قراردادهای آتی شما فقط با حجم خاص یا میزان لات مشخصی می‌توانید وارد معامله شوید.

این بازار قدمت زیادی دارد و مردم از دیرباز کالاهای خود را به این شکل معامله می‌کردند. آن‌ها تصمیم گرفتند که با پول خود به کار خریدوفروش و تجارت مشغول شوند اما خب پولی که حاصل سال‌ها کار کردن پدرهایشان بود برای شروع، کافی نبود. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که باید وارد شراکت با افراد پولدار شوند.

با ترکیبی از موارد یاد شده در قسمت قبلی در قالب یک استراتژی معاملاتی می‌توانید، تمرین کردن در حساب دمو را شروع کنید. زمان تمرین کردن در حساب مجازی فارکس به شما بستگی دارد ولی بهتر است بعد از هر ماه تمرین، کارنامه معاملاتی خود را بررسی کنید یعنی میزان سود و ضرر خود در یک ماه را محاسبه کنید. اگر توانستید طی دو تا شش ماه به میزان سوددهی بالایی با حساب دمو برسید، نوبت به باز کردن یک حساب معاملاتی واقعی و شروع کار در فارکس می‌رسد. با سلام و تشکر از همراهی شما دوست عزیز پاسخ به این سوال همانطور که در مقاله اشاره شد بستگی به استراتژی معاملاتی شما دارد و از هر فرد تا فرد دیگر می تواند متفاوت باشد. از این رو بایستی بنا به روحیه و متد معاملاتی خود، تایم فریم مورد نظر را انتخاب نمایید.

  • در بازار فارکس یا دیگر بازارهای مالی مانند آتی و یا سی اف دی، هنگامیکه حجم معاملاتی بر روی یک دارایی زیاد باشد، اسپرد و یا اختلاف خرید و فروش آن دارایی به حداقل می‌رسند.
  • در ادامه بیشتر راجع به اینکه فارکس چیست و چگونه می‌توانیم در آن معامله کنیم و سود کنیم و ثروتمند شویم توضیح می‌دهیم.
  • فارکس متعلق به هیچ کشوری نیست و هر کس در هر کجای دنیا می‌تواند با ثبت نام در بازار فارکس، مشغول سرمایه گذاری یا معامله گری در آن شود.
  • امروزه شرکت آلپاری یکی از بزرگترین بروکرهای بازار فارکس در سراسر جهان است.
  • در نتیجه می‌توان این روش را یکی از ساده‌ترین و معتبرترین روش‌های شارژ و برداشت حساب دانست.

علاوه بر تمامی سهام‌ها، شاخصهای بورس بزرگ دنیا را هم می‌توانید معامله کنید که حیرت‌انگیز هست. هر زمانی که خواستید معامله خود را ببندید و سود کسب کنید. نیازی به منتظر مجله خبری فارکس تکنیکال بودن برای یافتن خریدار و فروشنده نداشته باشید و اما بر خلاف فیوچر، نگران سررسید نباشید. چون CFDها سررسید نداشته و می‌توانید ماه‌ها و سال‌ها معامله خود را حفظ کنید.

پس از چند مدت افرادی از فرزندان همان کارگرها آمدند و ایده‌هایی دادند و تجارتی راه انداختند، با همان پول‌های در قلک، اما برای گسترش کارشان نیاز به پول بیشتری داشتند، در حقیقت نیاز به سرمایه بیشتری داشتند. هرکسی که پولی داشت در قلک خود پس انداز می‌کرد و یا سکه می‌خرید و زیر بالشت خود می‌گذاشت و شب‌ها با خیالی راحت می‌خوابید که پول و سرمایه‌ام، زیر سرم هست. اما کسی فکر نمی‌کرد که با این پولی که زیر بالشت هست، چه کارهای بزرگی می‌شود انجام داد. چه کسب و کارهایی می‌شود راه انداخت و چه ادیسون و انیشتین‌هایی را تربیت کرد.

مراحل ورود به فارکس

طبیعتاً بازاری که ارزش معاملات روزانه‌اش به بیش از سه تریلیون دلار آمریکا می‌رسد هر نوع سرمایه‌گذاری در هر بازار دیگری را کوچک جلوه می‌دهد. جفت ارز GBP/USD سومین جفت ارز محبوب دنیا با بیش 9% حجم بازار فارکس است. این جفت ارز یکی از مهمترین و پر معامله ترین جفت ارزهای رایج در دنیا بوده که تا چندی پیش (قبل از برکزیت و ماجرای جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا) نرخ برابری بسیار بالاتری داشت. اما با اعلام خبر جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا این جفت ارز مقداری زیادی از ارزش خود را از دست داد. جفت ارز USD/JPY دومین جفت ارز پر حجم دنیا با بیش از 17.8% از کل حجم مبادلات بازار فارکس است.

عدم وجود حجم ثابت

تنها درصورتی‌که آموزش‌های لازم درباره فارکس،اقتصاد کلان، تحلیل تکنیکال و بنیادی، مدیریت ریسک و سرمایه را دیده باشید، می‌توانید به عرصه بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا یعنی فارکس وارد شوید. قراردادهای ETF یا صندوق‌های قابل معامله در بازار فارکس، شامل یک ارز یا متشکل از سبدی با ارزهای مختلف هستند. ایده اصلی پشت سیستم پایه طلا این بوده است که دولت ها پشتوانه ارز خود را طلا قرار دهند و به وسیله طلا تضمین کنند. به طور مثال برای تبدیل دو ارز به یکدیگر کافی بود مقدار طلای مورد نیاز برای خرید آن ها را به دست آورند.

این مفهوم به این معنی است که قیمت هر ارز نسبت به قیمت ارز دیگر ارزش گذاری می‌شود. تقویم سایت اخبار فارکس ایران بورس آنلاین، همانند تقویم فارکس فکتوری فارسی forex factory، بهترین سایت فارکس و معتبرترین منبع اعلام شاخص ها و زمان اخبار در ایران است. دوره آموزش ویدیویی فارکس، شامل ۳۰ ساعت فیلم آموزشی، و دوره آموزش مقدماتی فارکس، مشتمل بر ۱۹ جلسه درس متنی و دوره آموزش متاتریدرمخصوص آموزش فارکس برای مبتدیان و سطوح متوسطه است. اکثر معامله‌گران جدید ترجیح می‌دهند با معامله رایج‌ترین جفت ارزهای اصلی شروع ‌کنند، اما شما می‌توانید هر جفت ارزی را که در دسترس است معامله کنید. لغت فارکس مخفف ترکیب Foreign Exchange، به معنی تبادل ارز خارجی است. بدین معنا که در این بازار یک ارز به ارزی دیگر تبدیل می‌شود.

تحلیل تکنیکال در فارکس

اما فارکس بازار متفاوتی است و این دو با یکدیگر تفاوت دارند. فرض کنید پس از بحران اقتصادی سال 2008 میلادی، شاخص اس اند پی خریداری می کردیم. در این صورت می توانستیم حتی تا امروز آن را نگه داری کنیم!! این شاخص تا به امروز، بیش از 500 درصد سود خالص داده است. فروشنده نیز متعهد می شود که دارایی خود را با همین قیمت بفروش برساند. در روز سر رسید و یا هر روز دیگری نیز می تواند تسویه کند.