بهترین استراتژی معاملاتی فارکس و کریپتو در سال 2022-فارکس تکنیکال

با استفاده از به‌عنوان ابزاری برای زمان‌بندی ورودی‌ها، متوجه میشوید که چگونه هر بار که CCI به زیر ۱۰۰- کاهش می‌یابد (با رنگ آبی مشخص شده)، قیمت‌ها با افزایش قیمت به آن واکنش نشان می‌دهند. همه معاملات به این شکل پیش نمی‌روند، اما به دلیل اینکه این روند دنبال می‌شود، هر افت باعث می‌شود خریداران بیشتری وارد بازار شوند و قیمت‌ها را بالاتر ببرند. در نتیجه، شناسایی یک روند قوی برای یک استراتژی معاملات روند درآمدزا مهم است. معاملات پرایس اکشن را می توان در بازه های زمانی مختلف (بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت) مورد استفاده قرار داد. قابلیت استفاده از چندین بازه زمانی برای تجزیه و تحلیل، باعث می شود که پرایس اکشن توسط بسیاری از معامله گران مورد استفاده قرار گیرد. بنی فارکس هانتر، مرجع آموزش سرمایه‌گذاری در فارکس، بازار بورس و رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) و همچنین ارائه ابزار رایگان معامله‌گری از جمله ربات‌های معاملاتی فارکس و ربات معامله‌گر بورس است.

  • سپس به صورت یک خط، معمولاً در نمودار جداگانه زیر نمودار قیمت اصلی نمایش داده می شود.
  • این افراد علاوه بر میزان سرمایه ای که در دست دارند روش های موجود را به شکل های مختلفی شخصی سازی می کنند.
  • یک موقعیت معمولاً برای مدت زمان بسیار کوتاهی – حدود 30 دقیقه – نگه داشته می شود.
  • در زمینه استراتژی های مختلف در فارکس، منابع زیادی وجود دارد که شما می توانید آن را به شکل پی دی اف، ویدیو و یا کتاب تهیه کنید.
  • آن ها همچنین تجزیه و تحلیل بنیادی را برای شناسایی شرایط اقتصادی خرد و‌ کلان انجام می دهند که ممکن است بر بازار و ارزش دارایی مورد نظر اثرگذار باشد.
  • بنابراین، نیاز به یک چشم کوشا و توانایی استفاده از تمام ابزارهای معاملاتی در اختیار شما دارد.

یعنی تمام پوزیشن‌ها قبل از بسته شدن بازار، بسته می‌شوند که ممکن است یک یا چند معامله در طول روز باشد. به عنوان مثال، یک بازار باثبات و آرام ممکن است با توسعه روند شروع به نوسان کند. شما باید به دنبال شواهدی از وضعیت فعلی باشید تا به شما اطلاع دهد که آیا با سبک معاملاتی شما مطابقت دارد یا نه و باید یکی از استراتژی‌های فارکس باشد که باید از آن استفاده کنید. هنگامی که هیستوگرام MACD زیر خط صفر قرار می گیرد، می توانید یک موقعیت کوتاه ثبت کنید. وقتی هیستوگرام MACD از خط صفر بالاتر می رود، می توانید موقعیت طولانی را وارد کنید. برای محاسبه حجم معامله باید میزان ریسک معامله را دخیل کرد یعنی هرچه ریسک معامله بیشتر باشد، طبق فرمول، حجم معامله کاهش می یابد.

انواع استراتژی‌های معاملاتی فارکس و سبک انجام آنها

ما امروز قصد داریم راجع به آخرین ورژن یکی از دقیق ترین استراتژی های فارکس و کریپتو صحبت کنیم. آقای مقراضی دقیقا همین استراتژی شخصی خودشان را به تحلیلگران شرکت سرمایه گذاری شان آموزش داده اند و آنها در شرکت های سرمایه گذاری مشغول استفاده از ین روش هستند. استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ در سال 2016 توسط فردی به نام مونز ابداع شده است که این استراتژی معاملاتی براساس اندیکاتور MA در بازار فارکس به کار گرفته می شود. استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ یکی از معروفترین استراتژی های معاملاتی بازار فارکس است که براساس حرکات بازار در دارایی هایی که میزان تقاضا و عرضه آنها زیاد است و دارای نقدینگی بالایی هستند به کار گرفته می شود. به عبارتی استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ از حرکات اولیه که در جفت ارزهای بازار فارکس به وجود می آید استفاده می کند.

اندیکاتور ها و اسیلاتور های موجود در نرم افزار استراتژی تستر

در واقع لازم نیست تا همه سرمایه گذاران در تمامی معاملات شرکت کنند چرا که برخی از معاملات اصلا سود ده نبوده و بر عکس زیان ده اند. تمایز دادن این دو مورد از هم کار آسانی نیست و به همین دلیل با استفاده از نرم افزار تست، شما نوع اندیکاتور، جفت ارز ها و تایم فریم هایی که ریسک پذیر هستند را خواهید فهمید. در وهله بعد، شما به نرم افزار تست نیاز دارید تا بفهمید استراتژی معاملاتی تان به تعدیل مجله خبری فارکس تکنیکال نیاز دارد یا نه! مثلا سرمایه گذاران همیشه بر یک استراتژی نمی مانند و همواره سعی در رفع باگ های آن دارند. استراتژی های فارکس یک بحث پیچیده و هم چنین جذاب برای هر معامله گر در این بازار است. افرادی که در این بازار فعالیت می کنند باید بدانند که برای موفقیت و سود بیشتر در این بازار باید از یک استراتژی خوب و کاربردی پیروی کنند و تصمیات خود را یک دفعه و بر اساس احساسات خود نگیرند.

درعوض این دسته از معامله‌گران به دنبال تحلیل های سیاسی و اقتصادی در مورد بازار هستند و بر اساس اخبار معامله می‌کنند. استراتژی معاملاتی زیادی برای معاملات روزانه وجود دارد که در آن معاملات برای چند ساعت باز می‌مانند و بسته می‌شوند. علت اصلی این سؤال این است که اکثر معامله‌گران تازه کار به دنبال یک معجزه می‌گردند تا به‌وسیلهٔ آن وارد هر معامله‌ای که می‌شوند سود کنند.

از آنجایی که ما به «روند معکوس، فکر می‌کنیم، در مسیر مخالف روند کلی و روی چهارچوب زمانی کوچکتر، مثلاً نمودار ۱۵ دقیقه‌ای، معاملات را جستجو می‌کنیم. در این مثال، می‌بینید که روند نزولی طولانی و از پا افتاده‌ای روی این نمودار ۴ ساعته وجود دارد که نشان دهنده این است که شاید بازار برای بازگشت (تغییر مسیر کلی بازار) آماده باشد. برای تجزیه و تحلیل بازارها در ابتدای روز، وقت دارید و می‌توانید طی روز بازار را کنترل کنید. با رعایت 7 نکته بالا شما می‌توانید به سرعت پیشرفت خود در این زمینه بیفزایید و یک استراتژی مناسب برای خود، متناسب با رفتار های خودتان شخصی سازی کنید.

در ادامه شما را با انواع استراتژی ترید فارکس آشنا خواهیم کرد؛ توجه داشته باشید در این قسمت می‌توانید با مقایسه مدت زمان معامله، نسبت ریسک به پاداش معامله و… بهترین و ساده ترین استراتژی فارکس را انتخاب کنید. بهترین استراتژی فارکس یا کریپتو استراتژی ای است که بارها در شرایط مختلف بازار سربلند بیرون آمده و برای هر شرایطی از بازار، اعم از روندهای صعودی، نزولی و حتی side way، بتواند سودآور باشد. نقاط ورود و خروج دقیقی بدهد و در نهایت بتواند برای شما به عنوان یک تریدر، سودآوری با ثباتی داشته باشد و تعداد ضررهایش کم باشد تا از لحاظ روانی معامله را اذیت نکند. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید معاملات خوب و بد را از هم تشخیص دهید.

ورود به بازارهای معاملاتی بدون داشتن یک استراتژی از پیش تعیین شده و تست شده، محکوم به ضرر است. این یکی از اولین اصولی است که قبل از ورود به بازارهای معاملاتی و مخصوصا فارکس باید به ذهن بسپارید. همانند استراتژی محدود یا Range، اسیلاتورها و اندیکاتورها می توانند برای انتخاب موقعیت ها و زمان های ورود و خروج بهینه استفاده شوند. تنها تفاوت این است که معاملات سوئینگ هم برای بازارهای روند و هم برای بازارهای Range اعمال می شود.

جهت انتخاب و بکارگیری استراتژی فارکس بدون اندیکاتور داشتن دانش عملی و استفاده از آن بسیار مهم و حیاتی است. زیرا آن چیزی که در بازار فارکس روی می دهد اطلاعات و نمودارهایی می باشند که دارای واکنش های غیر قابل پیش بینی هستند. استراتژی فارکس، به تصمیم گیری شما در شرایط مختلف بازار، کمک خواهد کرد. البته در نظر داشته باشید که استراتژی معاملاتی شما باید با هر شرایطی سازگار باشد.

هر استراتژی معاملاتی بسته به ویژگی های شخصی، برای معامله گران مختلف جذاب خواهد بود. تطبیق شخصیت تجاری با استراتژی مناسب در نهایت به معامله گران این امکان را می دهد که اولین قدم را در مسیر درست بردارند. پیروی کردن از یک استراتژی معاملاتی لازمه ی معامله کردن با فارکس است در تعریف آن می توان گفت استراتژی معاملات فارکس سیستمی است که تاجر فارکس با استفاده از آن به تعیین زمان خرید یا فروش یک جفت ارز می پردازد.