بهترین استراتژی فارکس برای معامله چیست؟ + دقیق ترین استراتژی فارکس ایران بورس-فارکس تکنیکال

از آنجایی که معاملات سوئینگ چندین روز به طول می‌انجامد، برخلاف معامله ‌گران روزانه، نیازی نیست که تمام مدت پشت صفحه نمایش باشید و وقت زیادی به آن اختصاص دهید. در حالی که معامله‌ گران روزانه معمولا سعی می‌کنند بخشی از یک حرکت بزرگ در بازار را به نفع خود استفاده کنند اما معامله‌ گران سوئینگ سعی می‌کنند از کل حرکت صعودی یا نزولی، بهره بگیرند. این به معامله ‌گران اجازه می‌دهد که از کندل ‌ها و میله ‌ها در بازه‌ های زمانی بسیار کوتاه (یک دقیقه، پنج دقیقه و غیره) بهره بگیرند. بسته به بازار معاملاتی و رویکرد معامله ‌گر، یک معامله اسکالپینگ می‌تواند از چند ثانیه تا چندین ساعت طول بکشد. البته شما می‌توانید با آزمون و خطا و استفاده از یک حساب دمو، ترکیبی از استراتژی های پیشنهادی را استفاده کنید و در نهایت به استراتژی مخصوص خودتان دست پیدا کنید که برایتان به طور نسبتا ثابتی سودآور است.

  • معاملات روزانه در واقع یک استراتژی معاملاتی کوتاه‌ مدت و پرطرفدار است که شامل خرید و فروش نماد های معاملاتی با هدف بستن معامله قبل از پایان روز معاملاتی و سودآوری از حرکات قیمتی کوچک، می‌شود.
  • استراتژی معاملاتی day trading یا معامله روزانه مناسب افرادی است که با شدت و فشار ترید اسکلپ راحت نیستند و از طرفی هم علاقه به ترید های بلندمدت ندارند.
  • این روند ادامه می یابد تا زمانی که فروش کاهش یابد و با اطمینان از بازگشت دوباره به خریداران، این اطمینان حاصل شود که قیمت ها بیشتر کاهش نخواهند یافت.
  • اما شما برای معامله کردن آن به یک استراتژی معاملاتی فارکس برای طلا نیازمندید.
  • برای مثال، شما می توانید زمانی که EMA فلت (مسطح) شد از معامله خارج شوید.
  • ماهیت استراتژی تجارت حمل و نقل شامل وام گرفتن از کشور با نرخ بهره پایین تر است تا هزینه های شما برای خرید ارز کشور با نرخ بهره بالاتر را پوشش دهد.

معاملات روند تلاش می کند تا با بهره برداری از حرکت جهت دار بازار، بازده مثبتی را به همراه داشته باشد. همیشه به یاد داشته باشید که چارچوب زمانی برای نمودار سیگنال باید حداقل یک ساعت کمتر از نمودار پایه باشد. برای این استراتژی فارکس، دو مجموعه از خطوط میانگین متحرک برای بهترین نتیجه انتخاب شده‌اند. برای اطمینان از اینکه آیا یک روند ارزش تجارت دارد ، خطوط MA باید با عمل قیمت ارتباط داشته باشند. استراتژی های معاملات هفتگی فارکس بر اساس اندازه موقعیت پایین تر و جلوگیری از خطرات بیش از حد است.

استراتژی معامله گری سوئینگ(سوئینگ تریدینگ)

معاملات کری به نوسانات و نرخ بهره بین ارزهای مرتبط وابسته است؛ بنابراین این استراتژی برای بازه‌های زمانی میان مدت و بلند مدت (هفته‌ها، ماه‌ها و احتمالا سال‌ها) مناسب است. بازارهای پرطرفدار بهترین گزینه برای معاملات مجله خبری فارکس تکنیکال کری است؛ زیرا این استراتژی بازه زمانی طولانی‌تری را در بر می‌گیرد. مانند نشانگر باند بولینگر، کانال کلتنر از دو باند مرزی – ساخته شده از دو میانگین متحرک ده روزه – در دو طرف میانگین متحرک نمایی استفاده می کند.

با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود انواع نمودارها را با تلفن همراه خود تجزیه و تحلیل و معامله کنید. این برنامه شاخص ها، خط روند، فیبوناچی و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. از آنجایی که پوزیشن‌ها معمولا بین چند ساعت تا چند روز برقرار هستند، معاملات سوئینگ میان مدت در نظر گرفته می‌شود. همانند استراتژی رنج، اندیکاتورها و اسیلاتورها برای انتخاب موقعیت ها و زمان ورود و خروج مفید واقع می‌شوند.

خلاصه‌ای از کتاب جادوگران بازار نوین

توجه به ناکارآمدی های بازار و تجزیه و تحلیل هر عامل مهمی که ممکن است بر قیمت کوتاه مدت یک ارز تأثیر بگذارد، مهم است. استراتژی های معاملاتی فارکس برای افرادی که در این بازار به فعالیت پرداخته اند بسیار مفید و هم چنین مهم می باشد. همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم استراتژی های اسکالپ در اکثر مواقع در تایم فریم های پایین استفاده خواهند شد و فرد بعد از آن که چند پیپ سود به دست آورد از موقعیت معاملاتی خارج می شود، چرا که این کار به نفع او می باشد.

در یک روند صعودی، معامله گران به دنبال ورود به بازار با موقعیت های خرید با ضرب المثل قدیمی «پایین بخرو بالا بفروش» هستند. در واقع استفاده از استراتژی های معاملاتی به ما کمک می‌کند که بتوانیم روند سهم در آینده را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و بر اساس این روند اقدام به خرید و فروش جفت ارزهای خود کنید. در واقع استراتژی شخصی فارکس به ویژگی های شخصی معامله گران بستگی دارد و به نوعی منحصر به فرد است. در نهایت شخصیت معاملاتی به افراد این امکان را می دهد تا اولین قدم را در مسیر درست بردارند.

این نوع تفکر بسیار مناسب است اما باید به این نکته توجه کرد که هر شخصی احساسات و شخصیت متفاوتی دارد. نرم افزارهای پیشنهادی ما برای این سبک نینجا تریدر و اتس پلتفرم است. البته توجه کنید که پلتفرم مورد استفاده شما قابلیت رسم ترند لایند کشیدن ناحیه و در کل ابزار رسم روی چارت را داشته باشد.