بازار فارکس چیست؟ همه چیز درباره بازار فارکس ️ بلاگ بروکر بین‌المللی آی تی بی-فارکس تکنیکال

روش انجام مبادلات در این بازار به این شکل می باشد که فعالان دربازارکه شامل موسسات مالی بزرگ ، بانک های مرکزی ، شرکت های بیمه ای ، شرکت های صادرات و واردات و ….. هستند یک ارز را خریداری کرده و به طور همزمان ارز دیگری را به فروش می رسانند . پیش از پیدایش پول، عمل مبادله به صورت مبادله مستقیم کالا با کالا و خدمات صورت می‌پذیرفت.

  • صرافی های ایرانی قابلیت معاملات فیوچرز یا اهرمی را ندارند.
  • این دو عدد همان قیمت خرید و قیمت فروش هستند که با هم مقداری اختلاف دارند.
  • اگر می‌خواهید بدانید که معاملات CFD چیستند، به این مقاله مراجعه نمایید.
  • بنابراین، سهام خود را در بازار بورس عرضه می کرد و مردم و تجار با خرید سهم آنها، برگه شراکت دریافت می کردند.
  • اما برای محاسبه این مقدار شما باید با مفهوم لات در فارکس نیز آشنا باشید.
  • در این سال اگر به درآمد 200 هزار دلار رسیده باشیم، تنها بهره قرض خود را پرداخت کرده و هیچ سودی بدست نیاوردیم.

زیرا وقتی تاریخ سررسید می‌رسید، معامله فسخ می‌شد و شخصی که در آخر معامله کرده بود باید تسویه را انجام می‌داد، که این موضوع زیاد مطلوب نبود. فرض کنید فروشنده‌ای ۱۰ عدد سکه را برای تحویل ۶ ماه بعد، به قیمت هر سکه ۴ میلیون تومان فروخته، درحالی‌که قیمت سکه در زمان سررسید افزایش می‌یابد و هر سکه به قیمت ۶ میلیون تومان می‌رسد. این بازار غیرمتمرکز است به‌این معنا که هیچ مقام واحدی، مانند یک آژانس بین المللی یا دولتی، آن را کنترل نمی‌کند. بازیگران اصلی در بازار دولت‌ها (معمولاً از طریق بانک‌های مرکزی آنها) و بانک‌های تجاری هستند.

بورس بهتر است یا فارکس؟

درود به شما دوست عزیز، مطالب زیادی در مورد اندیکاتور ها در قسمت مقالات مجموعه وجود داره که میتونید از اون ها استفاده کنید. در بررسی حرکات قیمت که بیشتر متکی به شناخت درست مقاومت‌ها و حمایت‌ها و خطوط روند است، از الگوهای شمعی ژاپنی نیز استفاده می‌شود چون این الگوها تصویر دقیقی از حرکات قیمت به نمایش می‌گذارند. این الگو دو شکل صعودی و نزولی دارد که در اینجا به توضیح شکل صعودی آن می‌پردازیم. حرکت موج AB در پایان یک‌روند نزولی به سمت پایین شکل می‌گیرد. پس‌ازآن قیمت در موج BC به‌اندازه 0.618 موج AB را اصلاح می‌کند.

در ادامه مراحل ورود به فارکس، در این مرحله باید دانش معامله گری یا ترید کردن را به خوبی یاد بگیرید. این دانش شامل تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال یا بنیادی، مدیریت سرمایه و روان شناسی بازار می‌شود. بعد از ثبت نام در بروکر، با ورود به سایت فارکس و دنیای معاملات جفت ارزها به شما گشوده می‌شود.

آموزش خرید خودرو از بورس کالا – جدیدترین عرضه‌ها

تحلیل کردن، یک کار منطقی بوده و هیچ احساسی در آن وجود ندارد. حتی خبرهای سیاسی و جنگ یا هر نوع خبر دیگر، ممکن است بر نظر معامله گران تاثیر گذاشته و سبب جابجایی قیمت ها شود. چون در این بازارها فقط باید سهام خریداری کرده و نگهداری کرد. دراین بازارها نمی توان روی پایید آمدن قیمت ها، سودی بدست آورد. یک تاجر ممکن است تصور کند که شرکت گوگل در سال های آینده سیر نزولی دارد. یعنی در این معاملات، خریدار به فروشنده تعهد می دهد که چیزی را با قیمت معین امروز خریداری کند.

هر جفت ارز در فارکس که یکی از طرف‌های آن دلار آمریکا باشد، با عنوان یک جفت ارز اصلی در نظر گرفته می‌شود. اصولاً دو حرف اول ارز از ابتدای نام کشور گرفته‌شده است و حرف آخر واحد پول کشور را نشان می‌دهد. مثلاً USD نماد دلار آمریکا است در اینجا US به آمریکا اشاره دارد و D مخفف دلار است. اولین قدم در یادگیری بازار فارکس به خاطر سپردن نام نمادهای زیر است.

نرم افزار معاملاتی کار در بازار فارکس

در بازار فارکس می‌توان ارزهای مختلف را با توجه به نرخ برابری باهم معامله کرد. مثلاً فرض کنید ۵۰۰۰ یورو دارید و می‌خواهید به دلار آمریکا تبدیل کنید. برای تبدیل یورو به دلار آمریکا باید از نرخ برابری یا نرخ تبدیل استفاده کنید. فاکتورهای زیادی در این بررسی وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل نرخ بیکاری، میزان تورم و نرخ بهره هست. می‌توان به این نتیجه رسید که هر چه اقتصاد یک کشور بهتر باشد، ارز رایج آن کشور ارزش بیشتری خواهد داشت.

اگر معامله گر نخواهد معامله را تسویه کنید، راهی برای او وجود ندارد. به این دلیل که کالایی را برای ۶ ماه دیگر با این قیمت فروختید. هر زمان مایل به تسویه حساب بودید، می توانید با سود معامله خود را خاتمه دهید. مثلا قرار می گذاشتند 1000 کیلو طلا در 6 ماه دیگر از شاخص طلاساز به مجله خبری فارکس تکنیکال یک تاجر و معامله گر طلا تحویل داده شود. من حساب ECN این کارگزار را چند ماه پیش باز کردم، تا کنون خوب به نظر می رسد. برای تایید اطلاعات سکونتی می‌توانید از تصویر یکی از مدارک سکونتی مثل اجاره نامه یا سند منزل، قبض‌های خدماتی (آب، گاز، برق، صورتحساب بانکی و…) استفاده کنید.