اصطلاحات فارکس به زبان آدمیزاد همیار کریپتو-فارکس تکنیکال

در این بازارها، BID به معنای قیمت فروش و ASK به معنای قیمت خرید است. مثلا یک معامله گر در قراردادی معامله کرده که باید ۶ ماه آینده 100 اونس طلا را تحویل دهد. با طرف مقابل عهد کرده که شش ماه آینده در این قیمت، 100 اونس طلا به او می دهد. امروزه یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین نوع معاملات دنیا، معاملات CFD هستند.

علاوه بر بازار بورس، امروزه بازارهای معاملاتی جدیدی ایجاد شده اند و اعتبار زیادی دارند. هرکس پول یا سبکه خود را در قُلک و یا زیر بالشت خود مخفی می کرد. اما در آن زمان کسی در این اندیشه نبود که با این پول می توان کارهای بسیار زیادی را انجام داد. مثلا کسب و کارهایی راه اندازی کرد، افراد نابغه ای را تربیت کرد.

در نهایت انتخاب لوریج به سبک معاملاتی شما بستگی دارد پس بروکری را انتخاب کنید که محدوده لوریج مناسب برای انجام معاملات شما را داشته باشد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یک‌طرف تمام جفت ارزهای اصلی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، دلار آمریکا بود. جفت ارزهای فرعی در بازار فارکس نیز شامل دو جفت ارز اصلی می‌شوند، با این تفاوت که در هیچ‌کدام از آن‌ها دلار آمریکا وجود ندارد. به این جفت ارزها که شامل جفت ارزهای اصلی به‌جز دلار آمریکا هستند، جفت ارزهای کراس (Cross-Currency Pairs) نیز گفته می‌شود. هر معامله شامل یک جفت ارز است زیرا شما ارزش یک ارز را در مقابل ارز دیگری باید خرید و فروش کنید.

اما با پیشرفت وسایل ارتباطی حدوداً از سال ۱۹۹۸ امکان معامله از طریق شبکه اینترنت نیز فراهم گردیده‌است. البته مزایای فراوان و جذابیت این بازار سبب شده تا در طی مدتی کوتاه این بازار به بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا تبدیل گردیده و هر روز نیز به تعداد معامله کنندگان آن افزوده شود. تجارت در بازارهای مالی بسیار پرخطر است و ممکن است تمامی دارایی خود را در این بازارها از دست بدهید.

  • نکته مهم دیگری هم که در بازارهای جهانی وجود دارد شناور بودن اسپرد هست.
  • در سیستم ثبت سفارشات حداقل حجم مورد تأیید ۰٫۰۱ لات می‌باشد، اما برخی شرکت‌های کارگزاری بعضاً امکان معامله با حجم‌های پایین تر نظیر ۰٫۰۰۱ را نیز ارائه می‌دهند.
  • نحوه دسترسی به همه این دوره ها در این صفحه شرح داده شده است.
  • هیچ یک از صرافی ها به صورت کامل توسط ما تایید نمیگردند.

زمانی‌که شما پراید خود را به قیمت ۶۰ میلیون تومان فروختید در حقیقت از اموال شما یک پراید کم شده و شما باید برای اینکه این بدهی را تسویه کنید دوباره یک پراید خریداری کنید. بالاخره با گذشت زمان و تغییر در نوع معاملات فیوچر، تاریخ سررسید را حذف کردند. اینکه معاملات فیوچر (آتی) تاریخ سررسید داشت یک ایراد محسوب می‌شد.

زیرا دراین حالت، مردم خرید نمی کنند و درنتیجه قیمت ها رشد نمی کنند. مثلا با خرید یک لات نفت، و یک پیپ افزایش در آن، ۱۰ دلار سود بدست می آوریم. برای نفت، از «بشکه» و برای گندم از واژه «گونی» استفاده می کنیم. مثلا برای سهام اپل، می گوییم مثلا 1000 عدد سهام اپل خریدیم.

۳- افتتاح حساب دمو در بروکر

اولین نسل از سیستم‌های معاملاتی آنلاین فارکس در سال 1996 مشاهده گردید و امروزه معامله به صورت روزافزونی و کاملا مجازی به وسیله اینترنت انجام می‌شود. از بازار فارکس با عناوین دیگری مانند عناوین زیر یاد می‌شود. دپوزیت در معامله سرمایه اولیه‌ای است که شما آن را وارد بازار می‌کنید.

چرا؟ آیا ما تحلیل کردن بلد نیستیم؟ آیا باید کتاب‌های بیشتری مطالعه کنیم؟ آیا مشکلمان در تحلیل هست یا معامله؟ قطعا به شما می‌گویم که معامله کردن. زیرا تحلیل کردن یک کار منطقی است و هیچ احساسی در آن دخیل نیست. اما معامله مجله خبری فارکس تکنیکال کردن کاری است که احساس کاملا در آن دخیل هست. به طور مثال ما در زندگی روزمره‌مان کالاهایی مانند گوشت، مرغ، میوه ،همچنین انرژی مانند برق و گاز و بنزین، خوراک، پوشاک، مسکن و…مصرف می‌کنیم و برای زندگیمان ضروری هست.

ویژگی‌های بازار تبادل ارز[ویرایش]

تنها کافی است 100 دلار گذاشته تا بتوانید معامله را انجام دهید. زمانی که سود بدست آوردید، بجای 100 دلار، روی 5000 دلار خود سود کرده اید. با این کار، شرکت در هر سال، سودی از درآمد خود را به آنها می داد و اگر شرکت فاقد درآمد بود و قیمت صفر شد، شرکا ورشکست می شدند.

نرم افزارهای معاملاتی فارکس  کدامند؟

ما صاحب سهام اپل نیستیم، صرفا معامله کننده بر روی نماد این شرکت هستیم و هیچ سهمی در این شرکت نداریم. این معاملات مانند معامله فیوچر هستند، خریدار به فروشنده تعهد می‌دهد که چیزی را در قیمت معین امروز بخرد، حتی اگر قیمت تغییر بسیاری کرده بود. فروشنده هم تعهد می‌دهد که دارایی خود را در همین قیمت بفروشد، حتی اگر قیمت بالا رفته بود و در روز سر رسید و یا هر روز دیگری می‌توان تسویه کرد.