استراتژی فارکس چیست؟ + معرفی 8 مورد از بهترین استراتژی های فارکس محمد فاموریان-فارکس تکنیکال

موارد گفته شده نکاتی هستند که باید در هنگام استفاده از استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ به یاد داشته باشید و حتما آنها را رعایت کنید. اگر از سطوح حمایت و مقاومت می خواهید استفاده کنید حتما نمودار قیمتی را آنالیز کنید و مهم ترین سطوح حمایت و مقاومت را پیدا کنید و از آنها بهره ببرید. همچنین سطوح فیبوناچی بسیار کمک دهنده هستند و می توانید از نسبت های فیبوناچی نیز استفاده کنید.در این استراتژی حتما از اندیکاتورها مانند اندیکاتور مووینگ اوریج استفاده کنید. استراتژی فارکس چیست؟ 5 استراتژی خوب فارکس 1جعبه های نارنجی رنگ نوار 7 صبح را نشان می دهد. در برخی موارد ، میله بعدی بیشتر یا کمتر از نوار قبلی معامله نمی کرد و بنابراین هیچ معامله ای انجام نمی شد مگر اینکه معامله گر سفارشات خود را در بازار رها کند.

  • این به این دلیل است که خریداران دائماً متوجه کاهش قیمت های ارزان تر می شوند و می خواهند منتظر رسیدن به پایین باشند.
  • بانک‌ها به‌عنوان سازندگان بازار عمل می‌کنند – پیشنهاد قیمت پیشنهادی برای خرید یک جفت ارز خاص، و قیمت پیشنهادی برای فروش یک جفت ارز.
  • این روش توسط شکست خط EMA انجام می گیرد و برای تمام فریم ها و جفت ارزها مناسب است بیشتر برای زمانی به کار می‌رود که افراد بعد از اصلاح قیمت تمایل دارند که معامله را انجام دهند.
  • یک فراکتال باید یک میله مرکزی داشته باشد که بالاتر یا پایین تر از دو میله در دو طرف آن باشد.

جزییات بیشتر از حد ضرر گذاشتن را در جلسات آموزشی روی چارت به شما نشان خواهیم داد. در کنار پرایس اکشن در این استراتژی فارکس نقاط ورود معمولاً توسط یک اسیلاتور (RSI، CCI و غیره) تعیین می شوند و نقاط خروج بر اساس نسبت ریسک به پاداش مثبت محاسبه می شوند. با استفاده از فواصل سطح توقف، معامله‌گران می‌توانند با آن فاصله برابری کنند یا از آن تجاوز کنند تا نسبت ریسک به پاداش مثبت را حفظ کنند. برای مثال اگر Stop loss در 50 پیپ دورتر قرار دارد، سطح take profit را میتوان 50 پیپ یا دورتر از نقطه ورودی تعیین کرد.

وقتی هیستوگرام MACD از خط صفر فراتر رود، می توانید یک موقعیت طولانی را وارد کنید. به یاد داشته باشید که گاهی اوقات پس از بعضی از کندل های کوچک نزولی، یک کندل صعودی تشکیل می شود. هرچند، با توجه به قوانین مدیریت سرمایه، شما نباید معامله ی متقابل باز کنید (یک سفارش خرید). ریزش نسبتا ناچیز، که در هفته گذشته اتفاق افتاد ممکن است ادامه پیدا کند. من توصیه می کنم حد ضرر را در فاصله 20 تا 25 پوینت (نسبت به قیمت 4 رقمی) قرار دهید.

استراتژی فارکس برای طلا

بخاطر طولانی نشدن این مقاله از بیان این جزییات فعلا خودداری می کنیم. در پایان گام دو باید دقت کنیم که تعداد حمایت ها و مقاومت ها روی شکل زیاد هستند. پیوت ها هم همینطور و تازه ما کلی مووینگ اوریج های مختلف می توانیم رسم کنیم. پس باید بتوانیم مناطقی را که این ابزارها روی هم یا به شدت نزدیک هم می افتند را به عنوان مناطق با اعتبار بالا شناسایی کنیم و از ایستگاههای کوچک سر راه صرف نظر کنیم. استفاده از پیوت لاین ها هم در این مرحله به ما کمک شایانی می کنند.

آموزش واریز و برداشت از بروکر آلپاری

در سبک پرایس اکشن شما به حداقل ابزار نیاز دارید یعنی خود چارت قیمت. در این روش معاملاتی تریدر ها با استفاده از میزان خرید و فروشی که در هر ناحیه رخ می‌دهد تصمیم گیری می‌کنند. این سبک‌ها عمدتاً از ابزارهای پیچیده‌تری نسبت به پرایس اکشن و اندیکاتورها استفاده می‌کنند. یکی از سبک‌هایی که امروزه تریدر های زیادی را به سمت خود جذب کرده استراتژی‌های معاملاتی بر اساس ولوم است. به طور مثال در پرایس اکشن شما ابتدا چرخهٔ مارکت را پیدا کرده و متوجه می‌شوید که در حال حاضر در چه نقطه‌ای از بازار قرار دارید.

همینطور معامله‌ گران می‌توانند بر روی بازه‌های زمانی خاصی در یک بازار تمرکز کنند تا خود را خصوصیت‌ها و حرکات آن بازار آشنا سازند. اگر شما یک معامله با یک مینی لات (10 هزار دلار آمریکا) باز کنید و تنها 250 دلار مارجین مجله خبری فارکس تکنیکال واقعی برای باز کردن معامله داشته باشید، بر اساس 10 هزار دلار بهره دریافت خواهید کرد، نه 250 دلار. معامله در جهت نرخ بهره حامل یک مزیت محسوب می‌شود زیرا علاوه بر سودآوری از معامله، از نرخ بهره نیز سودآوری خواهید داشت.

استراتژی معاملاتی فارکس

بهتر است بعد از حرفه ای شدن در یک استراتژی ساده از استراتژی های پیچیده تر استفاده کنید. برای مثال، در منو بالایی، شرایط معاملاتی برای یک حساب و غیره در دسترس می باشد. این استراتژی یک استراتژی جهانی محسوب شده و به افراد مبتدی توصیه می شود. در این استراتژی از اندیکاتور های استاندارد متاتریدر، همانند EMA ها (میانگین متحرک نمایی) و پارابولیک سار به عنوان یک ابزار تایید کننده استفاده شده است.

هدف سود 50 پیپ تعیین شده است و دستور توقف ضرر پس از تشکیل آن در هر جایی بین 5 تا 10 پیپ بالاتر یا زیرکندل استیک Candlestick)) 7 صبح GMT قرار می گیرد. معاملات روزانه و اسکالپینگ هر دو استراتژی تجارت کوتاه مدت هستند. با این حال ، به یاد داشته باشید که کوتاه مدت به دلیل ماهیت بیشتر معاملات انجام شده، ریسک بیشتری را به همراه دارد، بنابراین اطمینان از مدیریت موثر ریسک ضروری است. معامله گران موقعیت معمولا از یک استراتژی پیروی از روند استفاده می کنند. آن ها برای شناسایی بازار های در حال حرکت و تعیین یک نقطه ایده آل، ورود و خروج در آن به داده های تحلیلی تکیه می کنند. آن ها همچنین تجزیه و تحلیل بنیادی را برای شناسایی شرایط اقتصادی خرد و‌ کلان انجام می دهند که ممکن است بر بازار و ارزش دارایی مورد نظر اثرگذار باشد.