آموزش فارکس آموزش مقدماتی و پیشرفته فارکس تکنیکال فارکس-فارکس تکنیکال

به همین جهت آموزش افتتاح حساب در فارکس، آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش استراتژی‌های معاملاتی روز به روز مخاطبان بیشتری را به سمت خود می‌کشاند. لازم به ذکر است که معاملات در بازار فارکس بر اساس جفت ارز ها انجام می شود . فارکس در واقع مخففبازار تبادل ارز های خارجی می باشد و نامی است که برای بازار جهانی ارز انتخاب شد که در سال 1971 آغاز به کار کرد و در سال 1998 روند رو به رشد خود را آغاز کرد. بازار فارکس و بازار بورس نزدک جز بزرگترین بازارهای مالی برای معامله گران محسوب می شوند. به جفت ارزهایی که یکی از دو ارز تشکیل دهنده آن دلار آمریکا باشد، جفت ارزهای اصلی یا Majors گفته می‌شود.

  • اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید در مقاله تحلیل تکنیکال بخوانید.
  • در حقیقت متاتریدر را می‌توان نرم افزاری تعریف کرد که شما را به هسته معاملات رد بازار فارکس متصل می‌نماید و.
  • آمار نشان داده که تقریبا بسیاری از معامله‌گران فعلا در حوزه بین‌المللی به خاطر حجم نقدینگی بالا به بازار فارکس علاقمندند.
  • انتخاب بروکر شاید در مرحله اول چیز ساده‌ای به‌نظر برسد.
  • بهتر است برای شروع، یک حساب دمو بازکنید و بعد از تمرین کافی وارد حساب‌های دیگر شوید.

این شاخص بیانگر این است که سال گذشته عدد آن 120 بوده و امسال این عدد به 130 افزایش یافته است. یعنی امسال افراد باید برای نیازهای روزمره خود، پول بیشتری بپردازند. سی اف دی با این ویژگی های خارق العاده، امروزه یکی از رایج ترین ابزارهای معاملات در دنیا محسوب می شود. برخی به اشتباه این بازار را زیرنظر مجله خبری فارکس تکنیکال درنظر می گیرند.

دوره آموزش صفر تا صد فارکس

جفت ارزهای غیر معمول نسبت به سایر جفت ارزهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، کمتر معامله می شوند و هزینه معاملات در آن‌ها بیشتر است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، حجم معاملات روزانه در فارکس حدود 6.6 تریلیون دلار است که در مقابل بازار بورس نیویورک با حجم 22.4 میلیارد دلار یک غول تمام‌عیار به نظر می‌رسد. حال که با دو نوع مهم از قراردادها در بازارهای مالی آشنا شدید، وقت آن رسیده است که به معرفی انواع روش های معامله گری در بازار فارکس بپردازیم. یکی از مفاهیم مهم در بازار فارکس، معاملات آتی یا فیوچرز می‌باشد.

فارکس چیست ؟ | صفر تا صد ورود به بزرگترین بازار Forex

به دلیل حجم معاملاتی این جفت ارز، نقدشوندگی بسیار بالایی دارد و قابل معامله با اسپرد بسیارپایین است. بدلیل حجم معاملاتی بالای این جفت ارز، معاملات با حجم های معمولی تاثیر زیادی بر آن ندارند و باعث جابجایی قیمت نمی شوند. روزانه حدودا ۵ تریلیون دلار پول در بازار فارکس جابجا می شود. این رقم بیشتر از ۵۰ برابر حجم روزانه بازار بورس آمریکا است. ۵ مورد از مهمترین و پرحجم تری ارزهای این بازار در ادامه بررسی می گردد.

جفت ارزهای فرعی و یا نوظهور

این میزان افزایش قیمت در کالاها به معنی افزایش تورم و کاهش ارزش ارز است. البته دولت‌ها همیشه راه‌حل‌هایی برای کنترل تورم دارند که یکی از آن‌ها افزایش نرخ بهره است. بنابراین این مؤلفه‌های اقتصادی را به شکل جداگانه نمی‌توان مبنای معاملات خود قرار دارد. درواقع در تحلیل بنیادی در بازار فارکس به بررسی همه عوامل اقتصادی در کنار هم پرداخته می‌شود. ارزهای مهم در بازار فارکس، هر کدام دارای نام مستعاری هستند که معامله گران حرفه‌ای اکثر مواقع آن‌ها را با این نام‌ها صدا می‌زنند و حتی در آموزش‌های تحلیل تکنیکال خود از این نام‌های مستعار استفاده می‌کنند. برای این که شما هم با این عناوین آشنا شوید، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید.