آسیا FX با احتیاط نسبت به فدرال رزرو سقوط کرد، تورم CPI، دلار را افزایش داد توسط Investing.com



© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com– ا،ر ارزهای آسیایی در روز دوشنبه کاهش یافتند، در حالی که با کاهش بازارها در آستانه سیگنال های مورد انتظار در مورد سیاست پولی ایالات متحده از نشست فدرال رزرو و قرائت تورم مصرف کننده ایالات متحده، دلار افزایش یافت.

ا،ر واحدهای منطقه ای نیز در بحبوحه نگر، های فزاینده در مورد رکود بالقوه در سال 2023 که تقاضا برای دارایی های مبتنی بر ریسک را کاهش داد، از هفته گذشته زیان دیده بودند.

و هر کدام 0.5٪ کاهش یافت – بیشترین در میان همتایان منطقه ای خود، در حالی که ریختن 0.3٪.

خوش‌بینی نسبت به لغو اقدامات ضد کووید در چین تا حد زیادی با ترس از اینکه یک جهش بزرگ در عفونت‌های محلی بازگشایی گسترده‌تر را به تاخیر می‌اندازد، خنثی شد. تحلیلگران همچنین افزایش نوسانات بازار در این کشور را پیش‌بینی می‌کنند که این کشور پس از نزدیک به سه سال قرنطینه کووید دوباره ظاهر می‌شود.

با این حال، بازگشایی چین به نفع اقتصادهای آسیایی است که به ،وان یک شریک تجاری به این کشور وابسته هستند.

این رقم 0.2 درصد کاهش یافت زیرا داده‌ها در کشور بیش از حد انتظار افزایش یافت و از افزایش فشار بر اقتصاد در ماه‌های آینده خبر داد.

ین همچنین در هفته‌های اخیر از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه تورم بالا، ین را مجبور می‌کند تا در نهایت موضع خود را در قبال سیاست‌های پولی تغییر دهد، سود برده است.

پیش از آن که انتظار می رود نشان دهد که فشارهای قیمتی در ماه نوامبر کاهش بیشتری یافته است، 0.3 درصد کاهش یافت. اما اخیراً نشان داد که انتظار می‌رود تورم هند در کوتاه‌مدت بالا بماند.

دلار در روز دوشنبه تقویت شد، زیرا سرمایه گذاران برای افزایش بالقوه بالاتر از حد انتظار (CPI) در روز سه شنبه قرار گرفتند. داده های منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که در ماه نوامبر کمتر از حد انتظار کاهش یافت و روند مشابهی را در CPI اعلام کرد.

و هر دو 0.3 درصد افزایش یافتند و نزدیک به 105 واحد شناور شدند

یک قرائت قوی تر از حد انتظار تورم می تواند سیگنال های تندرو بیشتری را در پایان نشست دو روزه آن در روز چهارشنبه ایجاد کند.

در حالی که بانک مرکزی قرار است در این هفته نرخ های نسبتاً کمتری را 50 واحد پایه افزایش دهد، تورم قوی تر از حد انتظار می تواند آن را به سمت بالا نگه داشتن نرخ ها برای مدت طول، تر از حد انتظار سوق دهد.

داده های قوی ایالات متحده برای ماه نوامبر نگر، ها را در مورد اینکه تورم ممکن است در کوتاه مدت ثابت بماند، افزایش داد. این امر هشدارهایی را در مورد رکود بالقوه ایالات متحده در سال 2023 ایجاد کرد که در جلسات اخیر ارزهای آسیایی را تحت تأثیر قرار داد.

افزایش نرخ بهره ایالات متحده بزرگترین وزن ارزهای آسیایی در سال جاری بود، زیرا شکاف بین بازدهی پرریسک و بازده کم ریسک کاهش یافت.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/asia-fx-sinks-as-caution-over-fed-cpi-inflation-boosts-dollar-2961796