سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

سئو چیست؟ به زبان ساده و گام به گام بیاموزید آپدیت ۲۰۲۳

ساختار اطلاعاتی مناسب و نحوه دسته بندی صفحات از دیگر موارد مهم در سئو است. با داشتن این پیش نیازها می‌توان کلمات کلیدی مهم را از طریق فرایند تحقیق کلمات کلیدی استخراج کرد و به تولید محتوای موثر و سئو محور اقدام کرد. قدم بعدی برای بهبود سئوی سایت ایجاد بک لینک‌های باکیفیت برای سایت است.

  • ولی وقتی گام به گام یادش میگیری میبینی تو هر مرحله یک فرمول خاصی داره که باید رعایت بشه.
  • هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به درخواست‌های کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد.
  • استفاده از سئو در دنیای مدرن برای رسیدن به جایگاه بالاتر در سایت‌ها و مرورگرهای مختلف اهمیت بسیاری دارد.
  • انتخاب درست کلمه کلیدی در صفحات سبب می‌گردد که گوگل محتوای صفحه را به درستی درک کرده و به کاربران هدف نشان دهد.
  • مراحل سئو دارای بخش های مختلفی است که لزوما اجرای آن ها ترتیب خاصی ندارد.
  • آگاهی از برنامه نویسی و کدهای رایج در وب سایت می تواند موجب مهارت بیشتر شما در سئو گردد، اما با این وجود امری ضروری نیست.

به بیان دیگر، گوگل می‌خواهد به سایت یک شانس برای اثبات هر‌چه در چنته دارد بدهد. اگر در این دوره وبسایت شما خوب کلیک بگیرد و نرخ پرش پایینی داشته باشد، احتمالا بعد از این دوره نیز افت رتبه زیادی نخواهد داشت. اما در‌مقابل، اگر وبسایت شما نرخ کلیک پایین و نرخ پرش بالایی داشته باشد، انتظار افت چشمگیر رتبه برای آن، پس از پایان دوره ماه عسل می‌رود. موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل می‌‌‌کنند. در واقع موتورهای جستجو راه‌‌‌های ارتباطی هستند که این قضیه را عملی می‌‌‌‌کنند. موارد جستجو شده، همان کلماتی که کاربران آنها را در فرم جستجو تایپ می‌‌‌کنند دارای اهمیت فوق العاده‌‌ای می‌‌باشند.

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

یعنی شما با انجام این روش‌ها سعی نمی‌کنید موتورهای جستجو را دور بزنید. از آنجایی‌که هنوز الگوریتم‌های گوگل تا حد زیادی به لینک‌ها وابسته‌اند، دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت برای بهبود رتبه و ترافیک صفحه‌های وب‌سایت بسیار مهم است. حتی اگر تلاش زیادی برای بهینه‌سازی وب‌سایت از نظر اصول سئو داخلی کرده باشید، اگر بک‌لینک‌های مطلوبی نداشته باشید صفحه‌های وب‌سایت شما در فهرست نتایج موتورهای جستجو رتبه‌های عالی نخواهند داشت. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد می‌کنند.

ابزارهای آنالیز سایت از نظر سئو بودن

کاربران می‌توانند با مراجعه به لینک‌ها، اطلاعات بیشتری راجع به یک حوزه کسب کنند. نتایج جستجوی ارگانیک که به نتایج طبیعی نیز شناخته می‌شوند، نتایجی هستند که براساس شایستگی‌ها و عملکرد، رتبه‌بندی شده‌اند. موتورهای جستجو نتایج جستجوی ارگانیک را بر اساس صدها فاکتور رتبه‌بندی مختلف، ارزیابی و سپس جایگاهی به آنها اختصاص می‌دهند. این نتایج به عنوان قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایت ها در نزد گوگل شناخته می‌شوند. از جمله مزیت‌های سئو وبسایت و بهینه‌سازی صفحات، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که سئو می‌تواند ترافیک مناسبی را برای سایت به همراه داشته باشد. در صورتی که روند بهینه‌سازی صفحات به روش‌های اصولی و مورد تایید موتورهای جستجو ادامه داشته باشد، ترافیک وب‌سایت به طور ماهانه، نمودار رو به رشدی را تجربه خواهد کرد.

در این قسمت باید هر کاری انجام دهید که کاربر تجربۀ خوبی از استفاده از سایت شما داشته باشد. برای مثال می‌توانید محتوای دیداری به سایت خود اضافه کنید و یا با لینک‌سازی داخلی درست سفر او را در داخل سایت خود بهبود دهید. اگر سئوی سایت شما وضعیت خوبی ندارد و در کلیدواژه‌های مربوط به خودتان در رتبه‌های برتر قرار ندارید، قدم اول این است که بدانید مشکل از کجاست. آنالیتیکس هم یکی دیگر از ابزارهای مهم گوگل است که اطلاعات بسیار کاملی دربارۀ ترافیک ورودی، رفتار کاربران در سایت، نرخ تبدیل و کلی اطلاعات و گزارشات سودمند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به مرور زمان علم کاربران برای جستجو افزایش یافته و به همین دلیل الگوریتم‌های گوگل به خوبی عملکرد کاربران را زیر نظر گرفته و آنها را تحلیل می‌کنند. این نکته را بخاطر داشته باشید که ممکن است کاربران محتوای صفحه را فراموش کنند ولی هرگز حس خوب یا بدی که از خواندن یک صفحه بدست آمده است را هرگز فراموش نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین روش های سئو، سئو داخلی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود. سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام می‌پذیرد. در هنگام بهینه‌سازی صفحات، شما می‌بایست علاوه بر کاربران، نیم نگاهی به قوانین و دستورات الگوریتم‌های گوگل داشته باشید. الگوریتم‌ها تمایل ندارند که سایت‌ها، خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت کنند و به همین دلیل درصورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا به بررسی آن می‌پردازند و در صورت لزوم جرایم سبک و سنگینی برای آن صفحه لحاظ می‌کنند.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، کلمات کلیدی برای تولید محتوای کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارند. توجه داشته باشید که منظور از توجه به کلمات کلیدی، گنجاندن آن‌ها در تمام محتوا بدون در نظر گرفتن تناسب کلی آن‌ها با محتوا نیست. شما می‌توانید با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، نقاط ضعف کسب و کار خود در تولید محتوا را بیابید. همچنین، با توجه به کلمات کلیدی می‌توانید محتوایی تولید کنید که مخاطبان راغب و مشتریان شما از آن‌ها استفاده می‌کنند و احتمالاً آن‌ها را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارند. مشتریان برای یافتن تمام موضوع‌ها و اطلاعات مرتبط با کسب و کار شما در اینترنت جستجو می‌کنند. علاوه بر این، مشتریان احتمالی شما نیز ممکن است برای یافتن مطالب مرتبط با حوزه تخصصی کسب و کار شما در اینترنت جستجو کنند.

سختی کلمه کلیدی یک بخش مهم از فرآیند تحقیق درباره کلمه کلیدی است و به شما در انتخاب بهترین کلمه کلیدی برای سئو کمک می‌کند. Organic Traffic یا ترافیک طبیعی اصطلاحی است که به بازدید‌هایی از یک وبسایت اشاره دارد که از نتایج طبیعی صفحات نتایج موتور‌های جستجو ناشی می‌شوند و نه از نتایج تبلیغات پولی. وقتی کاربری روی یکی از نتایج طبیعی کلیک کرده و از آن سایت بازدید کند، در ابزار گوگل آنالیتیکس یک ترافیک جستجو‌ی طبیعی یا Organic Search Traffic برای آن سایت ثبت می‌شود.

به عنوان یک صفحه که گوگل در نتایج SERP به کاربران نمایش می‌دهد، متاتایتل می‌گویند. درصورتی که پلتفرم سایت شما از نوع وردپرسی است، می‌توانید این قسمت را با استفاده از افزونه یوست مدیریت کنید، در غیراینصورت از برنامه‌نویس کمک بگیرید و به گوگل بگویید که چه عنوانی به کاربران نمایش دهد. به تکنیک‌های کلاه سیاه که هنوز موتورهای جستجو متوجه آن نشدند، سئو کلاه خاکستری می‌گویند. به کلیه اقدامات فنی که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه درون سایت انجام می‌گیرد، سئو تکنیکال یا سئو فنی می‌گویند.